Adsl
Fra : Jørgen

Dato : 05-03-02 14:50

Hej

Jeg har lige tjakket min forbindelse på Shields UP....

og fik denne meddelelse, at port 135 ikke er lukket, er det noget der
betyder noget for
sikkerheden på min ADSL forbindelse.
hvis ja, hvordan lukker jeg den.

på forhånd tak

Jørgen

port:

135 RPC OPEN! (Remote Procedure Call) This impossible-to-close port appears
in most Windows systems. Since many insecure Microsoft services use this
port, it should never be left "open" to the outside world. Since it is
impossible to close, you will need a personal firewall to block it from
external access. Do it soon!

Fra : HITMAN

Dato : 05-03-02 16:58

Først hvilke OS samt er der router på din ADSL??

Hvis W2K så skal du selc sætte prote du vil tillade kommunikation.

Fra : Jørgen

Dato : 05-03-02 18:49

Hej
Jeg ved ikke hvad OS er ?

Mine computer er tilsluttet en mini Switch.
min ADSL forbindelse har ikke fast IP adresse.
Jeg har Firewall på dem begge. "Norton"

hilsen Jørgen

Fra : Stig Meyer Jensen

Dato : 05-03-02 18:54

> [...]
> Jeg ved ikke hvad OS er ?
>
> Mine computer er tilsluttet en mini Switch.
> min ADSL forbindelse har ikke fast IP adresse.

OS = OperativSystem (Windows 9x/ME/2k/XP, Linux, OS/2* osv.)

Hvad er det for en ADSL forbindelse? Det skulle vel ikke være en BredBånd
ADSL forbindelse du har købt hos Tele Danmark??

Jeg tror mit råd ender med at være: "Find ud af hvordan man lukker for port
137 i Norton firewall (og gør det) - hvis ikke du allerede har det, så
installer protokollen NETBeui på begge maskiner, så de kan bruge fil- og
udskriftsdeling"

--

Stig Meyer Jensen
stig@smj.dk

* LOL?

Fra : Jørgen

Dato : 05-03-02 19:49

Hej

"Stig Meyer Jensen" <stig@smj.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>

> Hvad er det for en ADSL forbindelse? Det skulle vel ikke være en BredBånd
> ADSL forbindelse du har købt hos Tele Danmark??

Ja det er BredBånd fra TeleDanmark

> [...]
> 137 i Norton firewall (og gør det) - hvis ikke du allerede har det, så
> installer protokollen NETBeui på begge maskiner, så de kan bruge fil- og

Jeg har installeret NetBeui på begge maskiner og det virker som det skal.
men ved kik på Shields Up... får jeg at vide at port 135 står åben,
det er den jeg gere ville have lukket, hvis det betyder noget for
sikkerheden i almindelighed.

hilsen Jørgen

Fra : ..::jmj::..

Dato : 06-03-02 08:04

> [...]
> 137 i Norton firewall (og gør det) - hvis ikke du allerede har det, så
> installer protokollen NETBeui på begge maskiner, så de kan bruge fil- og

Hvad skulle vitsen være ved at bruge NETBeui?

Fra : Jens U. K.

Dato : 06-03-02 08:57

"..::jmj::.." <kaliffen@privat.dk> wrote in message

> port

> Hvad skulle vitsen være ved at bruge NETBeui?

At det er en ikke routebar protokol så fil- og udskriftsdeling ikke
fortsætter ud på Internettet.

/Jens Ulrik