Hjælp request.form på checkbox med ukendt ~
Fra : Torben c

Dato : 05-03-02 13:38

Hej

Er der en form handler ekvilibrist til stede.

Jeg smider en dynamisk genereret form med 10 checkboxs op på en side. Hver
checkbox får et navn="????" hvor ???? er et navn fra en database. Disse
navne skifter jævnligt.
Jeg har nu problemer med at modtage formen og behandle data. Da jeg helst
vil undgå at skrive ???? navnet i min formhandler.
Jeg kan dog kode mig ud af det men ? Jeg ville gerne lave en mere generel
formhandler, kan man det?

1) Det ser ud som om Formen kun sender de værdier brugerne har klikket af
????!?!?!?!?
request.form.count variere efter hvor mange checkbox der er valgt ??!?!?!?.

2) Hvordan læses data. (request.form("????")
Når man ikke kender ???? , er der en egenskab der kan trække name="????" ud
?

Det er således at de 10 checkbox repræcentere true/false i forskellige
record. (Ikke i den samme record)

tia

Fra : Torben c

Dato : 05-03-02 15:50

Det er noget fucking lort.....

Jeg troede lige jeg havde den.
<%
for each var in Request.form
response.Write(var & " = " & Request.Form(var) & "<br>")
next
%>

Den udskriver KUN de checkbox der klikke af, resten ignoreres.

Kan man virkelig ikke få fat i dem der ikke er klikket af ?
Nedestående er et eksempel - Jeg får kun C1 og C2 og C5 retur.

<FORM action="formtest.asp" method=POST id=form1 name=form1>
<input type="checkbox" name="C1" checked>
<input type="checkbox" name="C2" checked>
<input type="checkbox" name="C3" >
<input type="checkbox" name="C4" >
<input type="checkbox" name="C5" checked>
<input type="submit" value="Send" name="B1">
</FORM>

Fra : Torben Brandt

Dato : 05-03-02 21:15

Torben c wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> Det er noget fucking lort.....
>
> Jeg troede lige jeg havde den.
> <%
&gt; for each var in Request.form
&gt; response.Write(var & " = " & Request.Form(var) & "<br>")
&gt; next
&gt; %>

> [...]
> <input type="checkbox" name="C4" >
> <input type="checkbox" name="C5" checked>
> <input type="submit" value="Send" name="B1">

Jeg kan umiddelbart komme i tanke om to måder:
1) Hvis dine 'name'-attributter hedder noget fortløbende, så kan
du jo holde styr på hvormange der er (evt med tallet i en <input
type=hidden...>) og dem der ikke overføres er dem, der ikke er
krydset af
2) Du kan for hver checkbox lave et hidden-felt. Når brugeren
trykker på submit, så sørger at javascript for at "checke" de
tilhørende hidden-felter af.

mvh Torben

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne