Godt bundgrus?
Fra : Anders Fehrmann

Dato : 05-03-02 09:55

Jeg har planer om at starte et 325l akvarium og vil gerne vælge det rigtige
grus. Det siges at de fleste fisk foretrækker en mørk bund og at dette også
skulle få deres farver til at træde flottest frem. Mange har en type der er
2-5mm og sort og rød, den er flot synes jeg om end ret almindelig, men lidt
for grov, da planterne let "river sig løs". Den fås bare såvidt jeg ved ikke
finere. Man kunne måske blande 2 forskellige slags?
Mvh Ditte Marie

Fra : ole larsen

Dato : 05-03-02 18:14

Anders Fehrmann skrev i meddelelsen ...
> [...]
ikke
>finere. Man kunne måske blande 2 forskellige slags?

Det er aldrig lykkedes for mig at finde et mørk, kalkfrit, i passende
(lille) kornstørrelse, bundlag.
Der har altid været kalk i. Betyder det ikke noget, er granitgrus fint.
Ellers er der nok ingen vej uden om kiselgrus i kornstørrelse 2 mm., men det
er ret lyst.

Ole

Fra : Arild Madsen

Dato : 06-03-02 08:20

Anders Fehrmann wrote:

> [...]
> for grov, da planterne let "river sig løs". Den fås bare såvidt jeg ved ikke
> finere. Man kunne måske blande 2 forskellige slags?
Hva med akvastabil haley, den er sort blank.
Ser kansje ikke naturlig ut men plantene kommer veldig fint frem
Ulempen er at den er noe dyr, selv i store poser.
Arild Madsen