spørgsmål
Fra : Allan Bæklund

Dato : 05-03-02 01:03

Hejsa
jeg er fuldstændig en nybegynder indenfor linux
nå men jeg har lige instaleret linux mandrake på min maskine
og fået det nogenlunde til at fungere men hvordan syv sytten pakker man de
deder gz og tar filer ud og instalerer programmerne bagefter her mangler
man jo windows commander for der findes vel ingen linux commander
håber der er nogle som kan hjælpe

hilsen
Allan

Fra : Kristian Sørensen

Dato : 05-03-02 01:12

Allan Bæklund wrote:
> [...]
> deder gz og tar filer ud og instalerer programmerne bagefter her mangler
> man jo windows commander for der findes vel ingen linux commander

du pakker dem ud med: tar -zxvf fil.tar.gz

for at installere det skal du læse README og INSTALL filerne der er med.
Normalt er proceduren ./configure; make; make install.

Mvh.
Kristian.

Fra : Raiden

Dato : 05-03-02 01:26

"Kristian Sørensen" <ks@cs.auc.dk> wrote in message

> [...]
>
> for at installere det skal du læse README og INSTALL filerne der er med.
> Normalt er proceduren ./configure; make; make install.

tak for dit hurtige svar det vil jeg prøve

MVH
Allan

Fra : Jesper Krogh

Dato : 05-03-02 06:25

In article <3c840b1dfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Allan Bæklund wrote:
> [...]
> deder gz og tar filer ud og instalerer programmerne bagefter her mangler
> man jo windows commander for der findes vel ingen linux commander

Der er Midnigth Commander noget der ligner Norton Commander i tidlig
version med på installations CD'erne ( pakken hedder mc ) kan
installeres med:
$ urpmi mc

--
../Jesper Krogh, jesper@linuxpusher.dk