Er det her iorden?
Fra : Jesper

Dato : 04-03-02 23:29

Soltek SL-75DRV4, Via KT266A Chipsæt, Socket A
939,00,-
AMD Athlon (Thunderbird) 1400MHz, Socket A, 266MHz bus 1178,00
256MB Veritech PC2100 DDR-SDRAM UDSALG
780,00,-
PixelView Geforce-2 MX400 grafikkort, 64MB, AGP, m. TV-Out
798,00,-
Seagate Barracuda IV ATA 40GB, ATA/100, 7200rpm
1019,00,-
Logic 985F, Midi Tower kabinet, 300W ATX
399,00,-
ThermalTake Volcano 6Cu, low noise med kobberbase.
159,00,-

5272,- for det hele hos www.prcdata.dk

Er der noget jeg skal vide inden jeg køber det?

Mvh
Jesper

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 05-03-02 00:10

"Jesper" <dsl63509@vip.cybercity.dk> skrev

> Soltek SL-75DRV4, Via KT266A Chipsæt, Socket A
> 939,00,-
> AMD Athlon (Thunderbird) 1400MHz, Socket A, 266MHz bus 1178,00

Overvej kraftigt en Athlon XP1600+ processor! Mere ydelse, mindre varme
for kun en smule mere.

> 256MB Veritech PC2100 DDR-SDRAM UDSALG
> 780,00,-

Sikkert ikke det bedste, men ok.

> PixelView Geforce-2 MX400 grafikkort, 64MB, AGP, m. TV-Out
> 798,00,-

Dette grafikkort vil ikke kunne yde din processor retfærdighed, men hvis
du ikke skal spille overvældende mange superfancy 3D spil, er det ok.

> Seagate Barracuda IV ATA 40GB, ATA/100, 7200rpm
> 1019,00,-

Dejlig lydløs harddisk, der desværre også er kendt for at have en høj
fejlprocent.

> Logic 985F, Midi Tower kabinet, 300W ATX
> 399,00,-

Kender ikke, men regn ikke med at få en supergod strømforsyning.

> ThermalTake Volcano 6Cu, low noise med kobberbase.
> 159,00,-

Har selv en sådan - ok, men bestemt ikke "low noise"...

> 5272,- for det hele hos www.prcdata.dk

Tja... Man får heldigvis meget computer for pengene i dag

> Er der noget jeg skal vide inden jeg køber det?

Overvej at handle hos www.midtdata.dk - altid rart at handle i en
"fysisk" butik.

mvh
Peter

Fra : Martin K

Dato : 05-03-02 12:11

> Overvej kraftigt en Athlon XP1600+ processor! Mere ydelse, mindre varme
> for kun en smule mere.
Jeg er også klart mest stemt for en XP'er. Har selv - i sidste uge - købt en
XP 1700+. Det kører bare perfekt. Hos Midtdata A/S får du en XP 1700+ for
1265,- Var det ikke en idé?

> Sikkert ikke det bedste, men ok.
What ever... sikkert fint nok

> Dette grafikkort vil ikke kunne yde din processor retfærdighed, men hvis
> du ikke skal spille overvældende mange superfancy 3D spil, er det ok.
Smider du 200 ekstra får du et GTS eller et TI. Har selv lige købt et
Chaintech GeForce 2 TI 64 Mb DDR TV. Fedt kort!

> Dejlig lydløs harddisk, der desværre også er kendt for at have en høj
> fejlprocent.
Har også lige købt sådan een blot 60 BG. Den er sq fin...

> Kender ikke, men regn ikke med at få en supergod strømforsyning.
Køb et AOpen, så ved man da hvad man har!

> Har selv en sådan - ok, men bestemt ikke "low noise"...
Køb en Thermal Take Silent Viking i stedet!

> Tja... Man får heldigvis meget computer for pengene i dag

> Overvej at handle hos www.midtdata.dk - altid rart at handle i en
> "fysisk" butik.
Jeg har hele tiden handlet hos midtdata. Der får man super service, samt
gode svar på selv de mest tåbelige spørgsmål man nu måtte have! Jeg kan kun
anbefale dem på det varmeste, og selvom deres Websted måske ikke er det
pæneste der er set. Men det skal man bestemt ikke lade sig skræmme af

--
Martin K

Fra : Jesper

Dato : 05-03-02 16:59

Ahh ok.. Tak for svarene....
Nu har jeg ændret lidt i det..:

Soltek SL-75DRV4, >2000 Mhz, SocketA, KT266A, DDR, ATA133 Socket A
985,00
AMD Athlon Palomino XP 1700plus 1.46Ghz Socket A /266 1255,00
InnoVISION Tornado Geforce2 Ti, 64MB DDR RAM,TV-OUT, retail AGP 1049,00
4 Seagate 40,0 GB - UDMA/100 - 7200/2048KB (Softsonic FDB!) Barracuda IV
929,00
Codegen Miditower 6013-G5 støvgrøn /300W ATX 319,00
ThermalTake SokkelA/XP/FCPGA, Silent Viking, >1400Mhz (1900plus XP) A1239
335,00
Transcend 256 MB PC-266 DDR2100 - 10 års garanti SD, PC133 849,0

Er det bedre?

Fra www.shg.dk

Mvh
Jesper

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 05-03-02 17:33

"Jesper" <dsl63509@vip.cybercity.dk> skrev

> Soltek SL-75DRV4, >2000 Mhz, SocketA, KT266A, DDR, ATA133 Socket A
> 985,00
> AMD Athlon Palomino XP 1700plus 1.46Ghz Socket A /266 1255,00

Fornuftigt.

> InnoVISION Tornado Geforce2 Ti, 64MB DDR RAM,TV-OUT, retail AGP
1049,00

Ditto.

> Codegen Miditower 6013-G5 støvgrøn /300W ATX 319,00

Njah.... Husk på, at et godt designet kabinet og en ordentlig
strømforsyning er nøglen til et stabilt system. Codegen kabinettet er
sikkert ok, men vælger du senere at koble diverse usb-enheder, harddiske,
brændere eller et geforce3-grafikkort, tvivler jeg på, at den kan levere,
hvad den skal. Overvej et AOpen.

> ThermalTake SokkelA/XP/FCPGA, Silent Viking, >1400Mhz (1900plus XP)
A1239
> 335,00

Kendt for at være dejlig lydsvag, men kan være lidt stram at sætte på.

> Transcend 256 MB PC-266 DDR2100 - 10 års garanti SD, PC133 849,0

Sikkert ok.

> Er det bedre?

Alt i alt, klart bedre, selvom jeg ikke har for meget tillid til det
billige Codegen kabinet

mvh
Peter

Fra : Martin K

Dato : 06-03-02 08:48

> Fornuftigt.
Kan ikke blive meget bedre til prisen!

> 1049,00
>
> Ditto.
Fino...

> [...]
> brændere eller et geforce3-grafikkort, tvivler jeg på, at den kan levere,
Jeg kender det ikke, men til 319,- kan det ikke være meget hver! Jeg har
selv lige købt et AOpen HG-45 P4. Det er et superstabilt kabinet, også ser
det slet ikke værst ud Men du styrer det selvfølgelig selv, et AOpen
koster lige dobbelt så meget!

> A1239
>
> Kendt for at være dejlig lydsvag, men kan være lidt stram at sætte på.
Hvis man bare følger moteringsvejledningen fra AMD's website, burde det slet
ikke give problemer. Du skal lige være opmærksom på at Silent Viking'en er
så fysisk stor, at den ikke kan være på alle bundkort. Jeg blev nødt til at
sende min retur og købe en CoolerMaster, fordi den ikke kunne være på et
Asus A7A266-E bundkort. Så undersøg lige afstanden til diverse komponeneter
omkring CPU-soklen! Men når den er på og den kører, kan du ikke få noget
bedre for penge Har du overvejet en kabinetkøler. Man kan få en 19db's
papst for 140,- Den giver virkerlig meget - det er i hvert fald min
erfaring!

> Sikkert ok.
Udemærket...

> Alt i alt, klart bedre, selvom jeg ikke har for meget tillid til det
> billige Codegen kabinet
Meget bedre end før! Jeg vil som Chuke mene, at man måske burde bruge lidt
flere spir kabinettet. Når du nu har fået taget 'spendér-bukserne' på
Men det er jo stadig helt og holdent dig eget valg!

--
Martin K

Fra : Jesper

Dato : 06-03-02 15:08

> Udemærket...
> --
> Martin K

Er Kingston-ram bedre? Det drejer sig kun om 50,- ekstra..
Mange tak for vejledningen.
Så tror jeg sgu jeg bestiller min nye comp idag.

Jesper

Fra : Martin K

Dato : 06-03-02 15:27

> Er Kingston-ram bedre? Det drejer sig kun om 50,- ekstra..
Hvis det ikke drejer sig om mere, ville jeg klart vælge Kingston!

> Mange tak for vejledningen.
Så lidt... ingen årsag

> Så tror jeg sgu jeg bestiller min nye comp idag.
Så er der jo også noget at glæde sig til

--
Martin K