billedemanipulation
Fra : Christian Catu

Dato : 04-03-02 22:25

Jeg har stillet dette spørgsmål i dk.edb.grafik, men jeg regner med der
sidder en del mennesker herinde der bruger swift 3d, så i får den også lige

Jeg har et billede (www.worldwidenerds.dk/nerds.htm - det øverste)
Jeg vil gerne have fjernet alt farven, således at det kun er stregerne der
er tilbage, og så have det lavet om til en eps fil, så jeg kan lave en
animation i swift 3d, som jeg kan bruge i flash (sikke en masse krav for en
newbie *S*). Hvordan griber
jeg det an?

--
Venlig hilsen/Kind regards

Christian Catu
Remove NOSPAM in e-mail adress when replying

Fra : Bo Dudek

Dato : 04-03-02 23:55

> [...]
>animation i swift 3d, som jeg kan bruge i flash (sikke en masse krav for en
et forslag - som muligvis er en omvej - er at hive billedet ind i
flash som et normalt jpg. Brug 'Trace Bitmap' under 'Modify' og klik
derefter på det fyld du vil fjerne og tryk delete. Dernæst kan du
gemme flash filen som en ai fil (export image under 'file') og derfra
hive det ind i Swift. Omvej - muligvis - men det vil virke :))

Regards
Bo Dudek
www.bodudek.dk
www.bodudek.dk/cd (only for dsl or faster conn.)

Fra : Christian Catu

Dato : 05-03-02 12:00

"Bo Dudek" <bo@bodudek.dk> wrote in message
> [...]
> gemme flash filen som en ai fil (export image under 'file') og derfra
> hive det ind i Swift. Omvej - muligvis - men det vil virke :))

Det virker genialt, og tak for det Bo. Jeg har dog et problem. Når jeg
henter min ai fil over i swift, så består den af 28 objekter, hvilket gør at
jeg for det første skal favelægge dem alle, og for det andet kan jeg ikke
ændre i size. Kan man samle den som et obkekt i flash før man importerer den
i swift?

Fra : Bo Dudek

Dato : 07-03-02 09:20

[...]
> [...]
>ændre i size. Kan man samle den som et obkekt i flash før man importerer den
Hvis du markerer alle objekter på scenen i flash.. og vælger
Modify->Shape->Convert Lines To Fill
så er du sikker på, at alt på scenen har sammen 'format'. Hvis du
dernæst vælger - stadig med ALT markeret - at give det samme fyld
farve (selvom det måske ser UD SOM OM, at det HAR samme farve, så kan
der være små nuance forskelle), så burde det figurere som eet objekt.

Kind regards

Fra : Krister

Dato : 04-03-02 23:59

Hej Christian

Du skal konvertere din tegning først til stregtegnig i Streamline eller med
FreeHands trace værktøj eller lignende. Så har du vektorgrafik som du kan
arbejde med i diverse programmer.
Og hvis du laver din stregtegning til font i Fontografer eller Corel Draw,
kan du oxo lave nemt nogle shove 3D effekter i Dimensions, hvis du nu har
alle de programmer eller de afgørende af dem.

Krister

Fra : Bo Dudek

Dato : 05-03-02 02:24

[...]
> [...]
>kan du oxo lave nemt nogle shove 3D effekter i Dimensions, hvis du nu har
>alle de programmer eller de afgørende af dem.

Flash er allerede åbent.. hvorfor ikke bruge det og dets ganske
udemærkede Trace Bitmap funktion?? Især fordi det kræver yderligere
licenser at bruge de andre ovennævnte programmer.