HJÆLP HURTIGT!!
Fra : KES

Dato : 04-03-02 22:36

Hej Gruppe, jeg skal bruge noget MEGET hurtig hjælp!

Jeg har lige købt et nyt bundkort:
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1264807892

Og en CPU:
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1244577953

Passer de IKKE sammen eller.........???
I så fald kommer der ikke noget strøm i PSU´en eller blæseren på cpu´en når
jeg prøver at tænde for den efter at have tilsluttet RAM og CPU.
Er der andre ting som skal tilsluttes for at det skal køre???

På forhånd TAK

Med Venlig Hilsen Kim c",)

Fra : Kelloggs

Dato : 04-03-02 22:40

"KES" <Kes@post.cybercity.dk> wrote in message
> Hej Gruppe, jeg skal bruge noget MEGET hurtig hjælp!

> [...]

Jo

> [...]
> jeg prøver at tænde for den efter at have tilsluttet RAM og CPU.
> Er der andre ting som skal tilsluttes for at det skal køre???

Stikket til powerknappen, en af de små møg ledninger fra kabinettet skal
tilsluttes bundkortet, kan det være det ?

Fra : KES

Dato : 04-03-02 22:43

Det har jeg også gjort

Fra : Henrik Mølbak

Dato : 04-03-02 22:55

Den CPU du har købt skal bruge 300 Watts PSU. Hvis du ikke har det kommer
der ingen strøm til din CPU og computeren starter ikke!

Fra : KES

Dato : 04-03-02 23:02

Det er også en 300W PSU
Nogen andre forslag?

Mvh. Kim

Fra : Deaster

Dato : 05-03-02 09:49

"Henrik Mølbak" <moelbak@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Den CPU du har købt skal bruge 300 Watts PSU. Hvis du ikke har det kommer
> der ingen strøm til din CPU og computeren starter ikke!

Hvad er det for noget sludder, det vil altså sige at min Duron 1200 Mhz ikke
virker med min Aopen 235 W psu derhjemme, selvom den kører 4-8 timer om
dagen ?

--
Mvh Jesper (Deaster)
På usenet repræsenterer jeg mig

Fra : Hans Pedersen

Dato : 05-03-02 10:23

On Tue, 5 Mar 2002 09:48:45 +0100, "Deaster" <frankatnasa@hotmail.com>
wrote:

>Hvad er det for noget sludder, det vil altså sige at min Duron 1200 Mhz ikke
>virker med min Aopen 235 W psu derhjemme, selvom den kører 4-8 timer om
>dagen ?

Ja, jeg har osse hørt ganske meget om, at 300W absolut er det mindste
man kan leve med, med nyere udstyr.

Jeg har smidt ikke så lidt i mit AOpen HQ-45 med 250 W uden probs. Jeg
har dog lige fået en hurtig 20 GB disk med posten, der skal fungere
som systemdisk, og jeg ser da frem til at se, om 3 diske er for meget
for den lille PSU.

--

Hans Pedersen
http://h2ns.dk | ICQ: 9178476

Fra : Deaster

Dato : 05-03-02 10:55

"Hans Pedersen" <h2ns@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> har dog lige fået en hurtig 20 GB disk med posten, der skal fungere
> som systemdisk, og jeg ser da frem til at se, om 3 diske er for meget

Mjaaa, jeg har 3 diske, 2 HD skuffer, 3 pci kort, 1 agp kort, 2 cd rom drev
og 2 ekstra blæsere på min Duron 1200 og den kører uden problemer med en
Aopen 235 W psu.

Fra : Hans Pedersen

Dato : 05-03-02 13:24

On Tue, 5 Mar 2002 10:55:19 +0100, "Deaster" <frankatnasa@hotmail.com>
wrote:

>Mjaaa, jeg har 3 diske, 2 HD skuffer, 3 pci kort, 1 agp kort, 2 cd rom drev
>og 2 ekstra blæsere på min Duron 1200 og den kører uden problemer med en
>Aopen 235 W psu.

Ja, så er jeg ikke nervøs for det heller.

--

Hans Pedersen
http://h2ns.dk | ICQ: 9178476

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 04-03-02 23:12

Er den jumpet til en systembushastighed på 200 Mhz???
Hvis den er jumpet til 266Mhz så starter den sq ikke

hygge
Martin

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 04-03-02 23:14

DOH....sorry...mit svar hjælper dig ikke...så ikke det med PSUén.

Fra : KES

Dato : 04-03-02 23:15

ER der jumpere på boardet???
Jeg kan IKKE finde nogen, og heller ikke i manualen
Med Venlig Hilsen Kim

Fra : Jeremias Sørensen

Dato : 07-03-02 23:01

bogen der følge med bundkortet er som regel meget grundig BRUG DEN