ECC i A7M266?
Fra : ht

Dato : 04-03-02 18:56

Min fader har købt et A7M266, En AMD XP 1800+ og 512 Mb ECC Apacer
DDR-RAM hos Zitech. Da vi prøvede at starte pc'en med det nye kort,
RAM og cpu, begyndte den at bippe med "ingen ram" beskeden.

Min fader tog så bundkort, RAM og CPU med til Zitechs
reparationsafdeling ved Falkoner Allé, og dér påstod de at
motherboardet ikke kan bruge ECC (???) og gav ham en Kingston RAM non-
ECC blok i stedet. Da han kom hjem, var resultatet det samme: bips der
fortalte, at der ikke var RAM i maskinen.

Kan det passe, at Asus A7M266 ikke kan bruge ECC-ram? Er det i givet
fald et spørgsmål om en BIOS-opgradering? Jeg havde samme problem med
Asus A7V133 i sin tid.

Med venlig hilsen

Hans-Henrik