LAN/ADSL Bærbar m. Vpn og F.Wall.
Fra : Ukendt

Dato : 04-03-02 16:45

Hej.

Nu skal i høre engang... jeg leder efter en løsning der kan løse mit
problem...*S*

Problemet er at vi skal have noget ADSL installeret hos vores sælgere (på
privaten) med bærbar, det er jo ik den store sag, men jeg skal bruge en
løsning der kan software-differencere imellem om sælgerens bærbar er på
hjemme adsl'n eller inde på LAN'et.. - så firewall'n (software) slår fra når
de kobler sig på LAN og starter automatisk når de går på deres hjemme-adsl
el. et IKKE trustet netværk (skal kunne defineres).... en mulig løsning er
selvf. af de bruger IPsec til at køre ind gennem firmaet og surfer den vej
igennem så de kun har en VPN klient men ingen firewall, men det er ik en
mulig løsning! - så findes der et tool/program der kan detekte på evt. IP
adr. for at se om firewall'n skal være slået til el. fra?! - er det muligt
at lave det med enviroment variabler!? - er det muligt at lave med hardware
profiler?!

ps. det her handler KUN om Windows 2000

Håber i kan hjælpe mig.....

/Martin W

ps. jeg ved den er postet i 2 grupper, men det er jo både Inet/WAN og LAN!

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 04-03-02 22:03

On Mon, 4 Mar 2002 16:45:05 +0100, "Martindk3" <j> wrote:

> [...]
> privaten) med bærbar, det er jo ik den store sag, men jeg skal bruge en
> løsning der kan software-differencere imellem om sælgerens bærbar er på

Nogle VPN-klienter har en lille software-firewall indbygget.
Andre kan checke for, om en 3.parts firewall er installeret og
igang.

> ps. jeg ved den er postet i 2 grupper, men det er jo både Inet/WAN og LAN!

Du burde have x-postet, dvs. sendt i begge grupper på én gang.

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 06-03-02 14:26

Hejsa -A

Har løst problemet, har lavet services'ne afhængig af hardware profilen, så
de ex. LAN of ADSL og så i Adsl kører firewall services'ne og i LAN starter
den dem IKKE.... og så virker det kname!

/Martin

"Asbjorn Hojmark" <Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote in message

> [...]
>
> -A
> --
> Heroes: Vint Cerf & Bob Kahn, Leonard Kleinrock, Robert Metcalfe, Jon
Postel