Seagate harddisk er langsom/skummel !!
Fra : Morten

Dato : 04-03-02 16:21

Hej

Har lige erhvervet mig en Seagate Barracuda IV ATA 60GB, ATA/100, 7200rpm.

Problem :

Det lyder som om den står og læser/skriver med 3 sekunders interval. Når man
udfører en kommando fra Windows 2000 så går der lige et øjeblik (2-3 sec)
hvor harddisken arbejder og så udføres den ønskede funktion.

Det virker mærkligt. Har kontrolleret ATA100 i BIOS og jeg anvender den
rigtige driver der er med til mit Soltek SL-75DRV2, Socket A
bundkort. Sleepmode er koblet fra.

Er der nogle der ved hvad dette fænomen skyldtes ?

Mvh

Morten

Fra : Attermann

Dato : 04-03-02 19:52

havde samme problem med akkurat samme harddisk, til sidst gik den helt i
stykker og et stykke software kaldet seatools sagde at der var en alvorlig
internal error og drevet skulle skiftes ud ... jeg sendte drevet ind da jeg
ikke kunne hente fra det med mere end 1.3 mega/sek ved 100%
processorbrug(athlon 1400) og fik efter en måneds ventetid en ny ... og den
er så småt begyndt at have de samme symptoner som den første, SUX BIGTIME,
nu skal jeg os ha den sendt ind :( ... den har givet mig pænt mange blå
skærme i win2k fordi den ikke kunne accesse drevet til tider :(

Fra : r_191

Dato : 04-03-02 20:11

"Attermann" <rollerguy@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> nu skal jeg os ha den sendt ind :( ... den har givet mig pænt mange blå
> skærme i win2k fordi den ikke kunne accesse drevet til tider :(

Fortæl fortæl. Er der flere der har haft problemer med denne HD, for igår
bestilte jeg nemlig en mage til.

Så jeg vil godt lige vide om den er helt gal, så jeg evt. kan nå at
afbestille den.

r_191

Fra : Soren Pedersen

Dato : 04-03-02 21:53

HÆ! - Jeg er også ved at købe denne "super disk" ??

Mvh
/Søren

Fra : Deaster

Dato : 04-03-02 22:22

"Soren Pedersen" <smp@privat.dk> skrev i en meddelelse
> HÆ! - Jeg er også ved at købe denne "super disk" ??

Jeg har en 60 Gb som har kørt uden problemer i 1 måned nu, så det håber jeg
sgu den bliver ved med.

--
Mvh Jesper (Deaster)
På usenet repræsenterer jeg mig

Fra : Kim K

Dato : 05-03-02 13:48

DiamondMax Plus D740X 60GB Fluid
okay jeg tilstår jeg er inkraneret maxtor fan, men jeg vil til hver en tid
hellere bestille en sådan her end seagate og ibm.

Desværre har jeg ikke hørt mange erfaringer om den, og har ingen selv- men
maxtor har ikke skuffet mig før, så hvorfor skulle dette ikke også være et
kvalitetsprodukt?

mvh Kim

ps: jeg har længe ville have en lydløs hd, men den er jo næsten først lige
kommet til landet

Fra : Gichael

Dato : 05-03-02 13:55

JEg vil hellere købe en IBM 60Gb.. Den nye 120GXP serie, er super!