Øjne, hals og vand ???
Fra : Sven

Dato : 03-03-02 22:30

Hej.
Hvorfor render øjnene i vand, når man får noget galt i halsen?
Uanset hvormeget man tuder, kan tårene jo ikke skylle halsen

Sven

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 04-03-02 00:04

Sven <sven@nospam_stofanet.dk> skrev i en
> [...]
> Hvorfor render øjnene i vand, når man får noget galt i halsen?
> Uanset hvormeget man tuder, kan tårene jo ikke skylle halsen

Næh, og hvorfor bliver piger våde i bukserne når man klemmer dem på
patterne?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Desilva

Dato : 04-03-02 07:46

> Næh, og hvorfor bliver piger våde i bukserne når man klemmer dem på
patterne?

Tror du må huske aldrig at fylde de dukker op med vand. Brug altid kun alm.
atmosfærisk luft!

Fra : Børge T.

Dato : 04-03-02 20:09

> Næh, og hvorfor bliver piger våde i bukserne når man klemmer dem på
> [...]

Seriøst svar. Er hele dit liv sådan?

Mvh
B.T.

Fra : Palle Hans Jensen

Dato : 05-03-02 19:53

A dude from the usenet called "Børge T." <chanelle4@hotmail.com>
wrote:

>Seriøst svar. Er hele dit liv sådan?

Tror du det oprindelige spørgsmål var seriøst?

--
Med venlig hilsen / Best regards
Palle Hans Jensen

"I took the initiative in creating the internet" - Al Gore

Fra : Henning Makholm

Dato : 05-03-02 21:17

Scripsit Palle Hans Jensen <diesel@lazy.dk>

> Tror du det oprindelige spørgsmål var seriøst?

Hvorfor skulle det ikke være det?

--
Henning Makholm "Slip den panserraket og læg
dig på jorden med ansigtet nedad!"

Fra : Børge T.

Dato : 04-03-02 20:11

> Hvorfor render øjnene i vand, når man får noget galt i halsen?
> Uanset hvormeget man tuder, kan tårene jo ikke skylle halsen

Det har vel noget med kroppens forsvarsværker at gøre, men hvordan "nedsat
syn" kan afhjælpe vejrtrækningsproblemer, kan jeg ikke lige se.

Mvh
B.T.

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 05-03-02 23:22

Sven skrev:
> Hvorfor render øjnene i vand, når man får noget galt i halsen?
> Uanset hvormeget man tuder, kan tårene jo ikke skylle halsen

....og hvorfor render øjnene i vand, når man bliver trådt over
storetåen?
Vandet kan jo ikke skylle smerten eller den/det som forårsager smerten
væk.

Måske er forklaringen enkelt: Et signal til omverdenen om at "noget er
galt".

Det kan være svært at signalere med stemmen at "noget er galt", når
man har fået noget galt i halsen.
Når man bliver trådt over storetåen signalerer man det ofte både
audielt og visuelt.

-------
Tomas

Fra : Kristian Damm Jensen

Dato : 06-03-02 14:24

Tomas Christiansen wrote:

> ...og hvorfor render øjnene i vand, når man bliver trådt over
> storetåen?
> Vandet kan jo ikke skylle smerten eller den/det som forårsager smerten
> væk.

Jo, det kan tørerne faktisk. En del stresshormoner udskilles gennem
tårekanalen og kroppens generelle stressniveau sænkes derfor.

<snip>

Kristian Damm Jensen | Feed the hungry at www.thehungersite.com
kristian-damm.jensen@cgey.dk | Two wrongs doesn't make a right,
ICQ# 146728724 | but three lefts do.

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 06-03-02 22:38

Kristian Damm Jensen skrev:
> Jo, det kan tørerne faktisk. En del stresshormoner udskilles gennem
> tårekanalen og kroppens generelle stressniveau sænkes derfor.

Optages disse hormoner så gennem øjets blodkar eller... ?

-------
Tomas