ASUS P4T kan ikke BIOS opgraderes??
Fra : Joen Andresen

Dato : 03-03-02 22:24

Hej Gruppe

Jeg har et ASUS P4T mb og skal have opgraderet BIOS'en.
Jeg har fundet- og DL nyeste BIOS fra ASUS' hjemmeside, men når jeg kører
opgraderingsprogrammet, får jeg følgende fejl:

"Flash memory: Unknown".

I følge ASUS betyder dette, at memory chippen (!) enten ikke er
programmerbar eller ikke er supporteret af ACPI BIOS og derfor ikke kan
programmeres med Flash Memory Write utility.

Er der nogen der kender mere til dette og kan fortælle om og i givet fald
hvordan jeg så kan opgradere BIOS'en.
Jeg synes det lyder mærkeligt, hvis et relativt nyt bundkort ( <1 år
gammelt) ikke kan opgraderes?!?!

M.v.h. og på forhånd tak for hjælpen....

Joen

Fra : ht

Dato : 04-03-02 19:01

"Joen Andresen" <joen@jokiweb.dk> wrote in

> Jeg synes det lyder m‘rkeligt, hvis et relativt nyt bundkort ( <1
> †r gammelt) ikke kan opgraderes?!?!

Ren nysgerrighed: findes der en nyere udgave af BIOS'en til
motherboardet?

Med venlig hilsen

Hans-Henrik

Fra : Joen Andresen

Dato : 05-03-02 00:48

"ht" <ht@spamcop.net> wrote in message
> "Joen Andresen" <joen@jokiweb.dk> wrote in

> Ren nysgerrighed: findes der en nyere udgave af BIOS'en til
> motherboardet?
>

> Med venlig hilsen
>
> Hans-Henrik

---------------

Hej...
Ja, - mit MB kørte med ver. 1004 og på ASUS' hjemmeside findes en ver. 1005.
Jeg fik løst problemet ved at DL en ny version af aflash.exe.
Den ver. af aflash der fulgte med MB var for gammel til at supportere MB.

/Joen

Fra : ht

Dato : 05-03-02 15:08

> Ja, - mit MB k›rte med ver. 1004 og p† ASUS' hjemmeside findes en
> ver. 1005. Jeg fik l›st problemet ved at DL en ny version af
> aflash.exe. Den ver. af aflash der fulgte med MB var for gammel
> til at supportere MB.

Besynderligt! Men rart at vide - tak.

Med venlig hilsen

Hans-Henrik