Dual boot m. to drev
Fra : enrique

Dato : 03-03-02 21:28

Yello

Jeg har et lille problem med at boot fra min anden HD på min Promise
ATA100 controller.
På hde her jeg en IBM 40GB m. Linux og på hdg en Maxtor 20GB m."Det andet
OS". Når jeg vælger Winblows98 stopper LiLo ved L?, den har altså det
problem. Jeg har en ide om at drevet "bare" skal mappes til 0x80 men fra
hvad?? Desuden har jeg prøvet at slette mbr på hdg fra DOS med fdisk
/cmbr 2, men jeg ved ikke om det har nogen betydning.

Min lilo.conf se sådan her ud:

boot=/dev/hde
disk=/dev/hde
bios=0x80
default=linux
restricted
password= ( hemmelig :)
map=/boot/map
install=/boot/boot.b
message=/boot/message
lba32

image=/boot/vmlinuz-2.4.17-0.6
   label=linux
   read-only
   root=/dev/hde7
   append=" video=matrox:vesa:0x11C"
(47 andre kernel ;)
other=/dev/hdg1
   optional
   label=Winblows98
# Hva' skal der stå her???
#   table=/dev/hdg
#   map-drive = 0x80
#   to = 0x81
#   map-drive = 0x81
#   to = 0x80

Tak for hjælpen.

--
Mvh. / Kind regards
Henrik Farre < enrique AT obel DOT auc DOT dk >