INN make fejler
Fra : Stefan Bruhn

Dato : 03-03-02 21:02

Hej!

Jeg prøver at få INN op at køre og laver configure med denne linie:

../configure --enable-tagged-hash --with-perl
--with-sendmail=/usr/sbin/sendmail

og skriver så make. Alt ser godt ud lige indtil nedenstående kommer
frem:

make[1]: Entering directory `/usr/local/src/inn-2.3.2/authprogs'
gcc -g -O2 -I../include -c -o ckpasswd.o ckpasswd.c
gcc -o ckpasswd ckpasswd.o -lresolv -lcrypt
ckpasswd.o: In function `GetDBPass':
/usr/local/src/inn-2.3.2/authprogs/ckpasswd.c:89: undefined reference to `dbm_open'
/usr/local/src/inn-2.3.2/authprogs/ckpasswd.c:94: undefined reference to `dbm_fetch'
/usr/local/src/inn-2.3.2/authprogs/ckpasswd.c:96: undefined reference to `dbm_close'
/usr/local/src/inn-2.3.2/authprogs/ckpasswd.c:101: undefined reference to `dbm_close'
collect2: ld returned 1 exit status
make[1]: *** [ckpasswd] Error 1
make[1]: Leaving directory `/usr/local/src/inn-2.3.2/authprogs'
make: *** [all-authprogs] Error 2

Jeg har kigget i diverse filer for at se om jeg kunne finde ud af hvad
der går galt, men jeg kan simpelthen ikke gennemskue det.
Nogen ideer?

--
Mvh. Stefan
Website: http://www.3x7.dk/ | http://ghashul.dk/

Fra : Allan Joergensen

Dato : 05-03-02 08:13

Stefan Bruhn <devnull@bruhn.tk> wrote:

> og skriver så make. Alt ser godt ud lige indtil nedenstående kommer
> frem:

Prøv at tjekke dine libraries - Det ser ud som om det er noget mismatch
med dine Berkely DB libs.

--
Allan Joergensen aka [DW] on eu.openprojects.net

"Here I am, brain the size of a planet..."

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 05-03-02 15:28

On Tue, 5 Mar 2002 07:13:22 +0000 (UTC), dw@nowhere.dk (Allan
Joergensen) wrote:

>Prøv at tjekke dine libraries - Det ser ud som om det er noget mismatch
>med dine Berkely DB libs.

jep, der var en linie i en af include/*.h filerne der skulle kommenteres
ud og så kompilerede det.
Fik svaret i news.software.nntp her i dag!