Re: font i html 4.01 strict
Fra : Claus

Dato : 26-01-01 23:31

----- Original Message -----
From: Knud Gert Ellentoft <knudgert@mail.tele.dk>
Newsgroups: dk.edb.internet.webdesign.html

> >skal det defineres som en style ?
>
> Ja, kig på <URL: http://www.w3.org/TR/html401/>
>
> med venlig hilsen
> Knud

;)
Jeg har ledt der men kan ikke finde nogle eksempler på hvordan man i samme
ord skifter font str. og style..
Jeg har prøvet med:
Men div virker åbenbart sådan som br og laver ny linie
I gl. html kunne man skrive
<FONT size=6>hell<B><I><Font size="7">o</font></B></I>ooo</FONT>
og få det som en linie ala
hellOooo
det jeg nok leder efter er en anden måde af anvende sin style i html´en end
div
kan man det ?

mvh Claus

Fra : Jakob Andersen

Dato : 26-01-01 23:48

"Claus" <descent@earthling.net> skrev
> det jeg nok leder efter er en anden måde af anvende sin style i html´en
end
> div

span?

> Jeg har prøvet med:

Prøv med dette:
<SPAN STYLE="font-size:24pt;">hell</span>
<SPAN STYLE="font-size:35pt;font-weight:bold;font-style:italic;">o</span>
<SPAN STYLE="font-size:24pt;">ooo</span>

--
Jakob Andersen
Standarderne for HTML og CSS findes på http://www.w3c.org

Fra : Joachim Cohn Jacobse~

Dato : 27-01-01 16:52

> [...]
> hellOooo
> det jeg nok leder efter er en anden måde af anvende sin style i html´en end

Hej Claus

Hvis du blot skal ændre lidt på font-størrelsen i en tekst, kan du nøjes med
<big> og <small>.

Prøv eksempelvis med:

Venlig hilsen Joachim

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 27-01-01 19:34

Sat, 27 Jan 2001 15:52:12 GMT, skrev Joachim Cohn Jacobsen - html.dk
<joachimcohn@jacobsen.dk>:

>Hvis du blot skal ændre lidt på font-størrelsen i en tekst, kan du nøjes med
><big> og <small>.

Ikke, hvis det skal være strict html 4.01.

med venlig hilsen
Knud
--
http://smedeparken.mobilixnet.dk
med hjælp og tips til din hjemmeside -

Fra : Joachim Cohn Jacobse~

Dato : 28-01-01 06:58

Knud Gert Ellentoft wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Ikke, hvis det skal være strict html 4.01.

Lad nu være med konstant at være så knotten Knud. Jeg formoder, at du allerede
ved (hvilket burde være åbenlyst), at kodestumpen skal placeres i et <hx> eller

Min kode valideres fint som html 4.01 strict:
http://www.html.dk/samplecode/knud.htm

Venlig hilsen Joachim, html.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 28-01-01 09:02

Sun, 28 Jan 2001 05:57:55 GMT, skrev Joachim Cohn Jacobsen - html.dk
<joachimcohn@jacobsen.dk>:

>Lad nu være med konstant at være så knotten Knud. Jeg formoder, at du allerede
>ved (hvilket burde være åbenlyst), at kodestumpen skal placeres i et <hx> eller

Selvfølgelig skal det placeres i et element, det er jeg godt klar.

Men, uden at undersøge sagen, så troede jeg, at det var deprecated
strict HTML 4.01.

Jeg gik ud fra, at alt med fontstyle skulle defineres i css.

Jeg beklager og undskylder.

med venlig hilsen
Knud