Hvilken database...
Fra : Thorbjørn Jørgensen

Dato : 03-03-02 21:13

Hej
Jeg skal til og i gang med et projekt hvor der skal indgå en database.
Databasen skal indeholde information om personer, og dynamsike felter med
f.eks. besøg, hvor der registreres forskellige ting(som evt. også kan være
dynamsike). Det store spørgsmål er hvordan det skal bygges op, og hvilken
database der er velegnet til det. Databasen skal faktisk indeholde flere
nivearuer, et for personer, et for information om personerne osv. Findes der
databaser der kan det? Det vil også være en fordel hvis det var en database
som på en eller anden måde kunne bruges i et website, men ikke i første
omgang et krav...
Links til informaiton om emnet er også meget velkomne...

Mvh
Thorbjørn Jørgensen

Fra : Jakob Møbjerg Nielse~

Dato : 04-03-02 00:11

> Jeg skal til og i gang med et projekt hvor der skal indgå en
> database.

Hvor meget må den koste?

> Databasen skal indeholde information om personer, og dynamsike
> felter med f.eks. besøg, hvor der registreres forskellige ting
> (som evt. også kan være dynamsike).

En DB der understøtter TRIGGER er måske sagen her, hvis der skal køres
en rigtig grundig log (det letter i hvert fald arbejdet). Ellers kan
enhver anden DB bruges.

> [...]
> indeholde flere nivearuer, et for personer, et for information
> om personerne osv. Findes der databaser der kan det?

Relationelle DB'er? Dvs. stort set alle større databaser.

> Det vil også være en fordel hvis det var en database som på en
> eller anden måde kunne bruges i et website, men ikke i første
> omgang et krav...

Langt de fleste DB'er kan bruges sammen med PHP, ASP, ColFusion oa.

> Links til informaiton om emnet er også meget velkomne...

http://hotwired.lycos.com/webmonkey/backend/databases/index.html

Jeg synes du skulle kigge på MySQL eller PostgreSQL. Hvis det er et
stort projekt med sikkerhed, performance og stabilitet i højsædet bør du
kigge på en af de "store" DB'er, som Oracle (eller DB2 eller MS-SQL, men
dem kender jeg INTET til).

--
Jakob Møbjerg Nielsen
jakob@dataloger.dk