vedrørende funktion i MS-Word
Fra : Carsten H

Dato : 03-03-02 16:24

Kan man i Word ved hjælp af en "funktion" få et dokument til at fylde hele
bredden af papiret. ? ?

jag har en længere tekst som er "formateret" til kun af fylde ca. halvdelen
af bredden. Dette dokument fylder 68 sider. Hvis jeg kunne bruge hele
sidebredden ville det fylde ca. det halve.

I tidernes godmorgen da man brugte Word Perfect ( ver 5.1 ) var der er
funktion der kunne "formatere" teksten så den fyldte hele siden.

Jeg ønsker ikke åndsvage svar som : brug en større eller mindre font eller
lignende.

Carsten

Bruger word 97 / 2000 og XP

Fra : Claus Henriksen

Dato : 03-03-02 17:09

Når du siger, at teksten er formatteret til at fylde halvdelen af
bredden, mener du da, at der er lavet tvungne linieskift efter hver
linie?
I så fald skal du igang med en passende søg-og-erstat.

Claus Henriksen

Fra : Carsten H

Dato : 03-03-02 17:59

ved linieskift mener jeg:

Har trykket på "Vis koder" og efter hver linie er der "linie skift" symbol

dem kan man ikke bare fjerne eller ?

Carsten

Fra : pre

Dato : 03-03-02 18:26

Det kan være så heldigt at "formateret" er korrekt. Kik i
Filer/SideOpsætning for at se højremargen.
BTW: Word har i sin hjælpetekst en liste over fælles komandoer med WP.

I værste fald: Klik på det "omvendte" P i menuen. Fra Rediger vælg Søg og
Erstat. For søgelinien klik på Speciel (forneden) og vælg afsnitstegn. For
Erstat tryk Enter.
Klik Find næste.

Hvis din Word er trimmet rigtigt er det første bogstav på Søg og på Erstat
understreget. Det betyder, at du kan sidde med en finger på de taster og
vælge hvor der skal erstattes.
Det er muligt at klikke uden for boksen for at ændre i dokumentet. Et klik i
boksen genoptager rutinen. Princippet er at teksten skal fremtræde som én
lang linie som Word deler op efterhånden. Men linien skal brydes ved nye
afsnit og der skal også være mellemrum af og til. Det er ren rutine, det er
lidt surt, men alternativet er at fjerne alle, for så at gennemgå hele
teksten fra a-z.

pre

Fra : Carsten H

Dato : 03-03-02 19:50

Hej pre

Jeg takker for den udførlige vejledning som løste mit problem

Carsten

Fra : pre

Dato : 09-03-02 22:22

Man skal lære så længe......

Og jeg har lært - så skulle du, eller andre, komme ud for problemet en anden
gang, så prøv Formater/Autoformat. Der kommer lidt overskrifter ind, men
til gengæld går det h... hurtigt.
Dialogboksen har nogle indstillinger, der kan være praktiske.
pre