nogle brugere falder af netværket
Fra : Carsten Larsen

Dato : 03-03-02 15:00

hej alle

jeg sidder som administrator i en boligforening med 60 tilkoblede
lejligheder

alle brugere er koblet op til vores beboernetværk via 100mbit netkort og vi
har 3 krydsfelter som alle er forbundet via switche (ingen hubs)

Vi har en Win 2000 server ,der kører DHCP og alle maskiner er sat til at
automatisk hente en ip-adresse,

Mit problem, er at en 6-8 brugere har problemer med at komme på nogle gang

Nogle gange kan de være på i 10 minutter ad gangen, så bliver de smidt af,
hvis de så starter messenger, så hopper de på netværket igen.

De brugere der har problemer, sidder forskellige steder i bebyggelsen og er
spredt ud på alle krydsfelter, derfor kan det ikke være en switch der er
problemet.

Det undrer mig meget, at det kun sker for nogle og ikke for alle, jeg har
aldrig selv haft problemer med at komme på, og vores opsætning er
fuldstændig ens

Er der nogen der har nogen gode ideer/forslag?

mvh Carsten Larsen

Fra : Christian Andersen

Dato : 03-03-02 15:03

Carsten Larsen wrote:

> Vi har en Win 2000 server ,der kører DHCP og alle maskiner er sat til at
> automatisk hente en ip-adresse,

Prøv at installere en WINS-server på 2k'eren og husk at sætte
WINS-serverens IP ind i de oplysninger der bliver uddelt vha. DHCP.

--
"...in Spain!"

Fra : Carsten Larsen

Dato : 03-03-02 16:07

ok, fint

jeg prøver at installere wins

mvh Carsten

Fra : Jens U. K.

Dato : 04-03-02 09:50

"Christian Andersen" <m4jni76ztglp001@sneakemail.com> wrote in message

> Prøv at installere en WINS-server på 2k'eren

Hvorfor skulle det hjælpe?

/Jens Ulrik

Fra : Christian Andersen

Dato : 04-03-02 17:44

Jens U. K. wrote:

> Hvorfor skulle det hjælpe?

Klienterne har åbenbart svært ved at finde DHCP-serveren nogle gange. En
gang WINS kan måske hjælpe.

--
"...in Spain!"

Fra : Steen Suder

Dato : 04-03-02 19:39

Christian Andersen wrote:

> Klienterne har åbenbart svært ved at finde DHCP-serveren nogle gange. En
> gang WINS kan måske hjælpe.

Hvordan det?

--
Steen Suder "We reject kings, presidents and voting.
http://www.suder.dk/ We believe in rough consensus and running

Fra : Christian Andersen

Dato : 04-03-02 21:19

Steen Suder wrote:

> Hvordan det?

Ja, sidste gang jeg læste om WINS var der nogle felter hvor man kunne
angive bl.a. DHCP-server adresser.

Nå. Det var der så åbenbart ikke. Det er omvendt. Fedt nok.

--
"...in Spain!"