IE5.5 dnserror.htm ?
Fra : alexander

Dato : 27-01-01 08:41

Jeg er den uheldige med min IE5.5 browser, der meddeler fejl
dnserror.htm hver gang jeg forsøger at koble mig på en url-adresse ?
Jeg kan ikke geninstallere fra eks. AOD'cd-rom, den skal koble op til
nettet og så kommer dnserror.htm !
Jeg kan selvfølgelig prøve at afinstallere IE5.5 men hvad så med min OE
og adressebog ?

Nu bruger jeg Opera 5.02 browser, men uden Javascript og kan så ikke gå
på sikker-side ved netbestilling ;-(

hvad vil I foreslå ?

vh
alexander

Fra : Dann Pedersen

Dato : 28-01-01 20:09

"alexander" <alexander@munk.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> dnserror.htm hver gang jeg forsøger at koble mig på en url-adresse ?
> Jeg kan ikke geninstallere fra eks. AOD'cd-rom, den skal koble op til

dnserror.htm tyder på at der er en DNS fejl på din internetopsætning. Prøv
at taste en IP adresse ind i din browser. Prøv eksemspelvis 193.163.158.130
(= www.opasia.dk) Hvis dette virker, så er din DNS servere opsat forkeret.
Hvis du får en side op her, skal du prøve at kigge på opsætningen i din
dialer og i netværket inde i kontrolpanelet.

Hvis det ikke virker, så prøv at pinge ovenstående adresser, og skriv så
lige hvad den siger.

> Jeg kan selvfølgelig prøve at afinstallere IE5.5 men hvad så med min OE
> og adressebog ?

Jeg tror ikke umidelbart at en geninstallation af IE vil virke.

> Nu bruger jeg Opera 5.02 browser, men uden Javascript og kan så ikke gå
> på sikker-side ved netbestilling ;-(

Dette virker lidt underligt, da det som omtalt tyder på en DNS fejl. Bruger
du forskellige opkaldsforbindelser, eller proxy'er eller ligende i de to
programmer?

Med venlig hilsen

Dann Pedersen