P4 og P4 Northwood?
Fra : RE FrEaK

Dato : 03-03-02 12:25

Hej !

Jeg skal nok snart have ny P4 i min comp.

Men så ville jeg jo lige vide om det er bedst om jeg bestiller en P4 eller
en P4 Northwood.

Hvad er bedst?
Da prisforskellen er jo ikke så stor.

/Anders

Fra : Gichael

Dato : 03-03-02 12:52

En Northwood.

en 1.8GHz kan overclockes til 2.4Ghz uden problemer.

Fra : Simon...

Dato : 03-03-02 15:07

> en 1.8GHz kan overclockes til 2.4Ghz uden problemer.
det skulle 1.6'eren også kunne eftersigende, uden anden køling end stadndard
køleren...
-Long live u0.13 :))

mvh.Simon

Fra : Gichael

Dato : 03-03-02 15:38

det var også 1,6 jeg mente :)

Min fejl

Mvh Michael

Fra : Gichael

Dato : 03-03-02 15:39

P.S

Northwood har 512kb cache ved fuld hastighed. P4 har 256kb cache ved fuld
hastighed.

Fra : Lind

Dato : 03-03-02 17:12

Hvis du skal bruge en P4 Northwood, skal du sørge for at dit bundkort er med
Socket 478 og ikke Socket 423. Men ellers klart en Northwood, har også lige
selv bestilt en 1,6 Ghz til en computer jeg skal samle.

Lind

Fra : "-

Dato : 04-03-02 00:39

Hejsa...

Har lige læst lidt i denne tråd da jeg selv skal have en nye P4 Northwood!
Men - er der mon en kanon venlig sjæl i gruppen her, der måske kunne
forklare mig og andre "mindre begavede" på området, hvordan man rent
praktisk går frem, når/hvis man vil foretage sådan en "forandring" til de
fantastiske 2,4 GHz. ?? Umiddelbart kunne jeg forestille mig noget med, at
det var en justering inde i BIOS'en, men ellers - er jeg "Know-Not-How"..
*S*

Mvh.
John a.k.a. <· TranceMaster·DK ·>

Fra : Simon...

Dato : 04-03-02 18:02

> [...]
> det var en justering inde i BIOS'en, men ellers - er jeg "Know-Not-How"..

Hej,

Du køber Abit TH7-II bundkort, så har du mulighed for at bevare PCI bus på
33mhz
og AGP på 66mhz, derefter sørger du for du har købt samsung RDRAM...(!)

og så går du ind i bios og sætter din FSB til en 140 stykker, eller hvor
langt den nu vil op.

mvh:Simon