Hundested havn?
Fra : Flemming Langerskov ~

Dato : 03-03-02 11:25

Hej NG
Vi er et par stykker der skal til Hundested havn efter fladfisk, men ingen
af os har været der før, så kan I hjælpe os?
Hvordan er mulighederne for torsk, ørred m.m.? Nogen hotspots?

På forhånd tak for hjælpen

Flemming Madsen

Fra : Jan Hansen

Dato : 04-03-02 09:11

Nu skriver du ikke om i skal sejle eller stå på land og fiske.

Med hensyn til at sejle, kender jeg ikke noget til hotte spots, men hvis i
vil stå på land eller vade i vandet så kan jeg da godt give lidt tips.

Fladfisk kan fanges fra molen ved rørvigfærgen.
Meget mere skal i nok ikke forvente at fange der.

Fra molen hvor Grenå færgen endgang sejlede, er der meget større muligheder.
Her er der både fladfisk, torsk og sej, og måske en ørred.

Hvis i vil vade i vandet, er der området fra trekanten (stranden til højre
for molen ved rørvig færgen) og helt ud forbi fyret. En strækning på lidt
over en kilometer hvor der er ret gode chancer for ørred og torsk.

Ellers er der den lille vig øst for lynæs havn hvor der absolut også er
mulighed for ørred.

Hvis i skal bruge sandorm, kan de købes i sporten, og uden for dens
åbningstid i kiosken ved rørvigfærgen.

Håber det gav jer lidt at gå efter, knæk og bræk

Mvh Jan Hansen

Fra : Rasmus Berntsen

Dato : 04-03-02 14:59

Hej!

Jeg har aldrig fisket fladfisk ved hundestedf havn. Men jeg har fisket
havørred mange gange. Stenstranden nede for skrænten til højre er en god
ørredplads.

Rasmus Berntsen

Fra : BeerHunter©

Dato : 05-03-02 08:35

Jeg har for en del år siden fanget en del Ising fra molen , så i skal nok
bruge fladfiske forfang med små skarpe kroge ca st 10 med langt skaft.Agnen
kan fx være små Sildestrimler så passer til krogene , skær dem ud hjemme fra
med en skarp kniv og drys lidt salt over så sidder de meget bedre fast.

Skift Evt. blyloddet ud med en blank Pirk !

Prøv evt at montere perlemorsfarvede perler lidt over krogene !

Tacklet kan trækkes laaaangsomt over sandrevlen !

Kast langt - fyld hjulet op med fx fireline !