Syslog restart
Fra : Peter Andersen

Dato : 03-03-02 08:35

Mar 3 04:02:09 server01 syslogd 1.4.1: restart.

hvordan kan det være? jeg kan ikke se i min log fil længere tilbage end det.
Maskinen har været kørende hele tiden..

Fra : Finn Nielsen

Dato : 03-03-02 10:04

"Peter Andersen" <peterandersen@mespilus.dk> writes:

> Mar 3 04:02:09 server01 syslogd 1.4.1: restart.
>
> hvordan kan det være? jeg kan ikke se i min log fil længere tilbage end det.
> Maskinen har været kørende hele tiden..

Der står at syslogd er blevet genstartet, ikke at maskinen er blevet
genstartet.

syslogd genstartes når dens logfiler er blevet roteret (man logrotate).

--
Finn Nielsen - http://www.zznyyd.dk/

"Creatures seemed to turn up in the world randomly, and certainly not
according to any pictures in a book." - The science of Discworld

Fra : Bo Simonsen

Dato : 03-03-02 11:20

In article <m3d6ymrpiv.fsf@ares.zznyyd.dk>, "Finn Nielsen"
<usenet02@zznyyd.dk> wrote:

> syslogd genstartes når dens logfiler er blevet roteret (man logrotate).

For at du ikke får for store logfiler.

/Bo

Fra : Claus Albøge

Dato : 03-03-02 13:04

> For at du ikke får for store logfiler.

Alternativt kan man benytte socklog, der vha. multilog automatisk
roterer logfilerne, når de når en forud defineret størrelse :)

http://smarden.org/socklog/
http://smarden.org/socklog/benefits.html

/Claus A

Fra : Peter Andersen

Dato : 03-03-02 13:31

> syslogd genstartes når dens logfiler er blevet roteret (man logrotate).

ok tak for det.