XHTML 1.1 og rammer
Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 03-03-02 00:21

Er det helt umuligt at bruge iframes (og de deraf nødvendige name og
targeet) i XHTML 1.1? Findes der ikke en speciel XHTML
1.1-dokumenttype, der gør det muligt at bruge rammer?

--
Jonas Koch Bentzen

http://understroem.dk/

Fra : Claus Pryds

Dato : 03-03-02 09:33

"Jonas Koch Bentzen" <ingen.emailadresse@eksempel.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> targeet) i XHTML 1.1? Findes der ikke en speciel XHTML
> 1.1-dokumenttype, der gør det muligt at bruge rammer?

Jo denne kan bruges

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Frameset//EN"
"DTD/xhtml1-frameset.dtd">

--
MVH
Claus Pryds

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 03-03-02 09:36

Claus Pryds skrev:

> [...]
> meddelelse news:a5rmpl$smo$1@sunsite.dk...
>
> Jo denne kan bruges
>
> <!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Frameset//EN"

Det er så XHTML 1.0...

--
Jonas Koch Bentzen

http://understroem.dk/

Fra : Wired Earp

Dato : 03-03-02 11:05

Jonas Koch Bentzen wrote:

> Er det helt umuligt at bruge iframes (og de deraf nødvendige name og
> targeet) i XHTML 1.1? Findes der ikke en speciel XHTML
> 1.1-dokumenttype, der gør det muligt at bruge rammer?

Hvis du laver den selv, 'modulariseringen' af xhtml1.1 betyder noget
med at du i din egen document type definition kan angive target og
name [ eller forname, eftername og spinatkrampeindex ] som lovlige
atributter. Du skal så bare selv definere deres funktion; jeg har
overhovedet ikke check på hvordan man gør den slags og jeg er slet
ikke sikker på at det er besværet værd for at få lov til at bruge
frames.

Den tilrådelige løsning er selvfølgelig at skippe frames. Den
næsthurtigste løsning er måske at klistre de ulovlige størrelser på
med setAttribute() eller bare på een eller anden måde lade det hele
foregå i et script-miljø. Den hurtigste løsning er selvfølgelig at
bruge en anden declaration.

--
Wired Earp
Wunderbyte