screen saver Internet lock.
Fra : JØRGEN HILLERSBORG P~

Dato : 02-03-02 19:59

hvordan kan en screen saver spærre for Internet adgang????
jeg har fået denne meddelelse i ZoneAlarm. Da jeg åbnede min computer igen

ICQ.EXE tried to send data to the Internet (205.188.9.151), but was denied
access by the screen saver Internet lock.

(den har ikke været slukket men bare kørt med pauseskærm og skærmen slukker
sig selv. Jeg var ved at download så var meget skuffet da jeg kikke efter
hvor langt den var kommet forbindelsen var cuttet men kom igen da jeg
aktivere skærmen.???

ps. jeg køre win 98

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 02-03-02 20:28

JØRGEN HILLERSBORG POULSEN, du skrev:

> hvordan kan en screen saver spærre for Internet adgang????
> jeg har fået denne meddelelse i ZoneAlarm. Da jeg åbnede min computer igen

Fra Zonealarm

The Internet-lock blocks Internet-access, but you can install
filters. In this way, you can block all traffic, but still check
your mail program for example. You can also put a timer on the
Internet-lock, so that it automatically turns on when you haven't
done anything for ten minutes, or when your screensaver turns on.

--
Henrik

Fra : Alex Holst

Dato : 02-03-02 20:25

JØRGEN HILLERSBORG POULSEN <jorgen@poulsen.tdcadsl.dk> wrote:
> [...]
>
> ICQ.EXE tried to send data to the Internet (205.188.9.151), but was denied
> access by the screen saver Internet lock.

Har du laest manualen til ZoneAlarm?

Den beskriver nok noget i stil med, at ZoneAlarm kan forhindre Internet
adgang hvis skaermen er laast. Tanken er vist, at du jo ikke kan bruge
maskinen naar skaermbeskyttelsen er slaaet til. Det kan evt. trojanske
heste eller fjernstyringsprogrammer som skulle vaere blevet installeret
dog. I og med at ZoneAlarm lukker for Internet adgangen naar du ikke
bruger computeren kan onde hackere altssaa ikke benytte din maskine uden
at du ser det.

Er du ikke *rigtigt* glad for, at din firewall beskytter dig mod den
slags?

Fra : PsHdO

Dato : 03-03-02 23:45

Hej.
I Z.A. under fanen "Lock" kan du disable den funktion, det er den også som
standard.
Du kan også som H.K.H skriver i et andet svar her i tråden, ændre på
indstillingen af hvornår og for hvad den skal låse for internet adgangen.
Mvh.
PD