Sælgere, hvad er gennemsnitslønnen?
Fra : G.A.

Dato : 02-03-02 11:18

Hej Sælgere/NG

Jeg leder efter en gennemsnitsløn for en sælger som får både fast løn og
provision/bonus.Det er indenfor kontorforsyningsmarkedet.

Jeg er vant til en rimelig høj fast løn (ikke som sælger - 23500,-/md), er
det realistisk at forvente at man kan komme derop i nærheden?

Alle erfaringer er velkomne.

Mvh
GA

Fra : Marlene

Dato : 02-03-02 16:38

G.A. <tbru@worldonline.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:GC1g8.14003$PE.1028912@news000.worldonline.dk...
> [...]
>
> Jeg er vant til en rimelig høj fast løn (ikke som sælger - 23500,-/md), er
> det realistisk at forvente at man kan komme derop i nærheden?

Ja, og en del højere også (er dog ikke selv sælger, men kender nogle
stykker)..... Men naturligvis kommer det jo også an på, hvad der kræves af
dig; uddannelse osv.

Mvh. Marlene.

Fra : G.A.

Dato : 02-03-02 17:08

Tak.
Ok, det vil sige at jeg sagtens ville kunne forhandle mig en pæn stor fast
løn igennem? Jeg har burikserfaring og så har jeg siddet med indkøb af
kontorartikler, det vil sige på den anden side af bordet

GA

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 02-03-02 22:19

"G.A." <tbru@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> løn igennem? Jeg har burikserfaring og så har jeg siddet med indkøb af
> kontorartikler, det vil sige på den anden side af bordet

Ja, men bliv nu ikke grådig, du skulle jo også gerne hive nogle penge hjem
til firmaet....
Men 23-25K fast og så en provision af DB på din omsætning det er da
rimeligt. Prøv hellere istedet for den høje løn at få flere benefits, såsom
fri telefon, pc, mobil, avis med mere. det giver mere i sidste ende...

/Jesper

Fra : G.A.

Dato : 03-03-02 13:31

KLIP

> [...]
såsom
> fri telefon, pc, mobil, avis med mere. det giver mere i sidste ende...

Hej Jesper

Jeg havde nu heller ikke tænkt mig at blive mere "grådig" end det jeg er
vant til at få. Hvis jeg kan få mere i form af benefits som telefon, pc,
firmabil osv så er det jo helt i top og meget bedre for mig. Jeg har bare
ikke lyst til at gå væsentligt ned i løn. Jeg synes at hvis den faste løn
lligger for højt, så er du heller ikke så motiveret til at sælge så meget,
hvorimod man tjener flere penge til firmaet hvis man er motiveret ved en
provision til at trække de sidste guldkorn hjem til krukken

De træner én til deres salgsmetoder, så jeg går ud fra at de starter med at
lægge ud med en lav løn. Men den er jo kun et oplæg. Kvinder er bare dårlige
til at forhandle normalt (velvidende at der findes nogle som er hamrende
dygtige. Jeg ligger selv midt imellem men vil da gerne blive bedre.)

Tak for hjælpen!
GA

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 03-03-02 15:20

> [...]
> til at forhandle normalt (velvidende at der findes nogle som er hamrende
> dygtige. Jeg ligger selv midt imellem men vil da gerne blive bedre.)

Hvis det er tilfældet, så bed om en garanti løn de første tre måneder, da du
jo ikke er ude og omsætte i den periode.

/Jesper