Bagrundsbillede i en <span>
Fra : Dennis Hansen

Dato : 01-03-02 23:59

Hej,

url(aqua.gif); width:80px; height:10px;"></span>

Jeg sidder med en span hvor jeg har et lille billede (2 * 10 pixel)
auqua.gif som skal repeate som baggrund.

Den fylder fint span'en op i en bredde af 30 px med IE, men både Opera
6, og NS 6 der virker det ikke, her bliver billedet kun vist i en bredde
af 2px.
Det virker dog hvis jeg bytter span ud med div, men det medvirker så et
linjeskift til det tekst jeg skriver lige efter </span>, og det vil jeg
ikke have.

Hvad gør jeg galt ?

Jeg har et eksempel her (som sagt virker kun i IE)
http://dee.dyndns.dk/cssleg.html

Tak,

Mvh
Dennis

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 02-03-02 00:47

Fri, 1 Mar 2002 23:58:47 +0100, skrev "Dennis Hansen"
<dennis__hansen@hotmail.com>:

>Det virker dog hvis jeg bytter span ud med div, men det medvirker så et
>linjeskift til det tekst jeg skriver lige efter </span>, og det vil jeg
>ikke have.

Brug div og sæt flg. i <head>
<!--
div   {display: inline}
-->

Men jeg kan nu ikke umiddelbart få baggrundsbillederne til at
blive større i Mozilla og Opera.

Men hvor skal billedet vises som baggrundsbillede?
Var det ikke nemmere at vise det som et alm. billede?
Der kan du også sagtens sætte en border på.
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Dennis Hansen

Dato : 02-03-02 18:09

"Knud Gert Ellentoft" <knudgert@mail.tele.dk> wrote in message

> Men hvor skal billedet vises som baggrundsbillede?
> Var det ikke nemmere at vise det som et alm. billede?
> Der kan du også sagtens sætte en border på.

Ja tak Knud, det er da faktisk meget nemmere, jeg var bare så forhibbet
på at
det skulle laves med div/span.

Mvh
Dennis

Fra : Carsten Nielsen

Dato : 02-03-02 00:51

Dennis Hansen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> ikke have.
>

> Hvad gør jeg galt ?
>

> Jeg har et eksempel her (som sagt virker kun i IE)

Umiddelbart ser det ud som om NS ikke forstår det med baggrundsbilledet i
spantagget - det som vises er jo kun borders!

Måske skulle du lave det med tabeller i stedet - det virker ihvertfald i
NS.

/Carsten

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 02-03-02 01:13

Fri, 1 Mar 2002 23:50:52 +0000 (UTC), skrev Carsten Nielsen
<carsten@codeguru.dk>:

>Umiddelbart ser det ud som om NS ikke forstår det med baggrundsbilledet i
>spantagget - det som vises er jo kun borders!

Fordi der ikke er noget indhold.