firewall i cisco 677???
Fra : Martin Jørgensen

Dato : 01-03-02 21:53

Hejsa...
Ifølge cypercity er der en firewall i routeren
http://www.cybercity.dk/privat/produkter/adsl/udstyr/cisco_router/

Jeg kan dog ikke finde noget info andre steder , som bekræfter dette...er
det en and???

Hvis det er sandt , hvordan fungerer den så ???hvem opgraderer den osv??

hygge
Martin

Fra : Jan Emil Christianse~

Dato : 01-03-02 23:34

Portene er lukket indtil man åbner dem, så der kommer ikke noget ind den
vej, hvis det da virker.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 03-03-02 00:14

On Fri, 1 Mar 2002 21:53:02 +0100, "Martin Jørgensen"
<mastermind@superbruger.dk> wrote:

> Ifølge cypercity er der en firewall i routeren
> http://www.cybercity.dk/privat/produkter/adsl/udstyr/cisco_router/

Der er i min begrebsverden ikke tale om en egentlig firewall, men
derimod en router, der kører dynamisk NAT. Dynamisk NAT giver
nogen sikkerhed, men at kalde det en firewall er IMO vildledende.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Mogens Meier Christe~

Dato : 04-03-02 04:08

"Asbjorn Hojmark" <Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote in message

> Der er i min begrebsverden ikke tale om en egentlig firewall, men
> derimod en router, der kører dynamisk NAT. Dynamisk NAT giver
> nogen sikkerhed, men at kalde det en firewall er IMO vildledende.

Hmm, den kan lukke af for pakker baseret på protokol source/dest-ip og
portnumre. Jeg synes godt man kan kalde det for en firewall :)

At den så kun kan holde ynkeligt få (20) regler ("filtre") og i øvrigt er
besværlig at konfigurere (f.eks. enten UDP eller TCP m.m) er noget andet...

Jeg har personligt brug den til at blokere for forsøg på telnet til routeren
fra - og filesharing (port 137-139) med Det Verdensomspændende Indernet. ;)

Husk i øvrigt at filtrene kun kan konfigureres via admin-kablet, ikke via
telnet. Det brugte jeg meget tid på finde ud af!

--
Mvh. Mogens
B.Sc. i datalogi, søger IT-job på Fyn eller naboamter.