Fra : Simon Laub

Dato : 28-02-02 21:57

Peter Makholm (peter@makholm.net) writes on
Subject: Re: 1969 - et godt år! (var: år 33 A.I.)
Newsgroups:dk.edb.internet, dk.videnskab
>Hmmm, 2 ud af fire punkter er ontopic i dk.edb.system.unix, men lige
>netop den gruppe har du ikke ramt.

Ok, det er der hermed rådet bod på!

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Var igår til foredrag ved Peter Salus
(http://www.matrix.net/company/salus.html) indbudt af
Aarhus Linux User Group (AaLUG) (http://aalug.dk/).
Et rigtigt godt foredrag af en kompetent og rigtig sjov fyr
(godt gået AaLUG at I fik ham til DK).

I forbindelse med gennemgangen af Open softwares historie
kommer årstallet 1969 gang på gang frem. Og tilsidst
sidder man jo nærmest med fornemmelsen af at det var et
af de bedste år i menneskehedens historie

1. Apollo 11 - Neil Armstrong og Buzz Aldrin lander
på Månen. 20 Juli

2. Birth of UNIX.
Kenneth Thompson (http://www.bell-labs.com/history/unix/thompsonbio.html)
Dennis Ritchie (http://plan9.bell-labs.com/cm/cs/who/dmr/)
og co.skaber Unix (is not an acronym; it is a pun on "Multics". Multics is a
large multi-user operating system that was being developed at Bell Labs). Og
der var gode operativ systemer
til computere i verden ....

3. Starten på Internet.
UCLA, Stanford, UCSB og University of Utah bindes sammen
i det såkaldte ARPANET - der senere bliver til internet.
(http://smithsonian.yahoo.com/internethistory.html)

4. 28 december 1969 Linus Thorvalds fødes.
(http://prixars.aec.at/history/net/1999/artists/E99net_01.html)
og Linux gets under ways......

Nå, det sidste punkt var mest til ære for AaLug, men 1969 er da et
fantastisk
år. Måske virkelig et af de bedste i teknikkens historie nogensinde ?
I såfald burde vi jo så starte en ny kalender med nul der, så vi nu i år har
år 33 A.I.

-Simon

NB. (1) :

>Det gør vi jo stort set allerede, bare i form af sekunder efter
>19700101 T 00:00.

NB. (2) :
"Simon Laub" <sil@ccieurope.com> wrote in message

>Kigger man i Newsgroups: alt.folklore.computers
>for Date: 1990-12-04 15:47:17 PST kan man se at
>Linus mener man staver hans navn
>Flames to: torvalds@cs.helsinki.fi "Linus Torvalds"
>Som mange allerede har gjort mig opmærksom på....
>Ok, jeg går ud fra at det er den slags som viser om man er en ægte pingvin
>eller ej ?

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

And finally the all important meaningless quotes to swallow up bandwitdth:

When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb. -- Steve
Haflich (comp.lang.c++)

Win NT, well, I suppose that's better than paying for it. -- Steve
O'Hara-Smith

As soon as we started programming, we found to our surprise that it wasn't
as easy to get programs right as we had thought. Debugging had to be
discovered. I can remember the exact instant when I
realized that a large part of my life from then on was going to be spent in
finding mistakes in my own programs. -- Maurice Wilkes discovers debugging,
1949