MySQL syntaks
Fra : Søren

Dato : 28-02-02 12:31

I MySQL vil jeg oprette følgende tabel:

CREATE TABLE ejendomme (
matrikel mediumint, var char(20), not null, primary key,
navn mediumint, var char(20),
ejendnr var char(15),
ejerlav mediumint, var char(20),
sogn mediumint, var char(20),
gadenavn mediumint, var char(20),
husnr var char (5),
stednavn mediumint, var char(20),
postnr char(4)
)

Men jeg får fejlmelding (syntaks fejl) i den første linje (den med
matrikel..). Er der nogen i NG som kan gennemskue hvor min fejl ligger for
MySQL er ikke så flink til at angive løsningsmuligheder.

Jeg anvender Windows XP som OS og MySQL fra www.mysql.com

Søren

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 28-02-02 12:50

Søren skrev:

> I MySQL vil jeg oprette følgende tabel:
>
> CREATE TABLE ejendomme (
> matrikel mediumint, var char(20), not null, primary key,

Der skal ikke komma mellem de forskellige attributter til kolonnen, og
varchar er i ét ord.

--
Jonas Koch Bentzen

http://understroem.dk/

Fra : Søren

Dato : 28-02-02 13:31

Det har jeg været inde og prøve at rette og det virker også godt nok, men
mit problem ligger fortsat i en syntaks fejl ved mediumint - så snart jeg
fjerner det er der ingen problemer, så jeg må håndtere det forkert på én
eller anden måde...?

Søren

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 28-02-02 14:07

Søren skrev:

> [...]
> men mit problem ligger fortsat i en syntaks fejl ved mediumint - så
> snart jeg fjerner det er der ingen problemer, så jeg må håndtere det

Hvorfor definerer du matrikel som både en mediumint og en varchar? Det
holder vist ikke : )

Du bør nok læse http://mysql.com/doc/C/R/CREATE_TABLE.html og
http://www.mysql.com/doc/C/o/Column_types.html.

--
Jonas Koch Bentzen

http://understroem.dk/

Fra : Søren

Dato : 28-02-02 14:32

> Hvorfor definerer du matrikel som både en mediumint og en varchar? Det
> holder vist ikke : )
>
> Du bør nok læse http://mysql.com/doc/C/R/CREATE_TABLE.html og
> http://www.mysql.com/doc/C/o/Column_types.html.

Nej, det har du ret i og det var vist en god idé at studere dine links og
kombinere det med lidt sund fornuft. Tak for det !

Søren