Netværk Win98 og XP
Fra : Per Kühlwein

Dato : 28-02-02 00:23

Hej i gruppen.

Jeg har lidt problemer med at få 'hul igennem'. Som jeg ser det, har jeg
konfigureret rigtigt på de 2 maskiner, men jeg kan fortsat ikke få skabt
forbindelse imellem dem. Jeg bruger et 'twisted' kabel til direkte
netværksforbindelse uden hub. Er der mon nogen som har en ide om hvad der
kan være galt?

For at se hvad XP mener om situationen har jeg i netværksforbindelser
trykket på 'reparer denne forbindelse', hvilket medfører svaret 'TCP/IP er
ikke aktiveret for forbindelsen. Der kan ikke fortsættes.'
Hvad er det for en aktivering der tales om?

mvh
Per

Fra : Leo Vaeversted

Dato : 28-02-02 14:42

Du skal bruge et kryset twistet pair

Fra : Per Kühlwein

Dato : 28-02-02 22:29

Leo Vaeversted <leo@venlig.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:a5lbve$695$1@sunsite.dk...
> Du skal bruge et kryset twistet pair

Ja - men sådan et krydset twistet pair må da have en teknisk betegnelse. Jeg
var i Computer City og fik anvist et Sandberg kabel - blåt og med teksten:
'Direkte netværksforbindelse uden hub' og når jeg ser på enderne ser det
også rigtigt ud - ihertfald er de enkelte farver ikke gennemgående. På selve
kablet står der:
TLE CAT 5 UTP 24AWG 4PAIRS E138922

Desværre har det ikke hjulpet på forbindelsen mellem de 2 PCer. Når jeg
søger efter andre computere finder de kun sig selv og der viser sig ingen
fejlmeddelelser - men en direkte forbindelse oprettes der desværre ikke.
Hvad gør jeg?

mvh
Per