Jakob's kamp
Fra : Live4Him

Dato : 27-02-02 21:50

Hvad kan man lære af beretningen om Jakob's kamp som er beskrevet i 1 Mos
32,24-31 ? Hvilken engel var det som sloges med Jakob og hvorfor fik han et
slag på hoften ? Blev Jakob forandret igennem denne kamp ? Hvordan var Jakob
før, og hvordan var han efter denne slåskamp - blev han et bedre menneske?

jørgen.

Fra : Harald Mossige

Dato : 27-02-02 22:49

Ønsker du virkelig en "hypotese" i et klart folkelig språk? Jeg minner deg
om hvordan hoften er brukt som "omskriving" i bibelen ( eller
bibeloversettelsene?). Hadde ikke Jakob et annet navn tidligere?

Harald Mossige

Fra : Andreas Falck

Dato : 27-02-02 23:26

"Harald Mossige" <hamoss@frisurf.no> skrev i en meddelelse

> Ønsker du virkelig en "hypotese"

Dette link er ikke kun en hypotese, men et ganske fornuftigt og
formålstjenligt råd at gøre flittig brug af når man skriver i de
danske grupper: http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Med venlig hilsen
Andreas Falck - ICQ 108 480 093
--