Hvor propper man CPU i bundkort..?
Fra : Martin K

Dato : 27-02-02 14:55

Hej Gruppe

Jeg har lige bestilt en kæmpe bunke hardware, men jeg er relativt ny til at
montere køler på CPU mv... Jeg ville derfor høre om der er nogle der lige
kunne lave en lille quickguide til motering af dette.

Man sætter selvfølelig processoren på først (Socket A). Men hvad med køler
og kølepasta; hvordan er det ny lige med det...?

På forhånd tak...

--
Martin K

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 27-02-02 15:14

"Martin K" <kirschmeyer@hotmail.com> skrev

> [...]
lige
> kunne lave en lille quickguide til motering af dette.

Så gerne. Jeg har lagt den her
http://makeashorterlink.com/?I32F2477

mvh
Peter

Fra : Martin K

Dato : 27-02-02 15:19

Takker...

Nu er det så en XP-processor, er det den samme fremgangsmåde?

--
Martin K

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 27-02-02 15:24

"Martin K" <kirschmeyer@hotmail.com> skrev
> Takker...
>
> Nu er det så en XP-processor, er det den samme fremgangsmåde?

Jeps.

mvh
Peter

Fra : Martin K

Dato : 28-02-02 09:03

Jeg har nu fået gnasket mig igennem manualen. Men den i hånden bliver det
ikke noget problem. Det er virkelig den form for dokumentation der er rar at
ha' ved en sådan operation! Tak endnu en gang...

--
Martin K

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 28-02-02 16:58

> [...]
rar at
> ha' ved en sådan operation! Tak endnu en gang...

Selv tak. Jeg havde også selv mine skrupler, dengang jeg første gang
skulle sætte en køler på en Athlon processor. Jeg havde læst adskillige
skræk-historier om folk, der brækkede hjørner af deres dyrt indkøbte
processorer, men min erfaring siger mig nu, at hvis blot man sætter
køleren på med en smule omtanke og forsigtighed, skal det nok gå. Desuden
er det selvfølgelig altid smart at vælge en AMD-godkendt køler, da der
her er stillet krav til hvor stram påspændings-clipsen må være.

mvh
Peter

Fra : Martin K

Dato : 01-03-02 14:05

Så er den klaret. Køleren er monteret uden brækkede ting og sager. Min
CoolerMaster køler er desuden AMD-godkendt. Men manualen var godt nok til
meget nytte! Jeg kom da lige i tvivl et par gange, men på kom den da.

Tak...

--
Martin K

Fra : Andrew

Dato : 27-02-02 15:26

Få en til at gøre det for dig!

Fra : Martin K

Dato : 27-02-02 15:27

Det skal lige siges at jeg har samlet en del maskiner gennem tiden, men jeg
har bare altid først haft noget med motherboardet når der var placeret CPU
og køler på. Der er vel en sport i at gøre det selv. Men det skal gøres
rigtigt, ellers kan det blive durt

--
Martin K

Fra : Martin K

Dato : 27-02-02 15:28

> rigtigt, ellers kan det blive durt
Øhhhh.... dyrt

--
Martin K

Fra : Martin K

Dato : 04-03-02 12:42

Vil bare lige meddele at det hele er samlet og kører efter hensigten... Tak
for hjælpen til alle!

--
Martin K