XP pro - password på delte mapper
Fra : Søren Houen

Dato : 27-02-02 14:41

Jeg har netop installeret Windows XP Pro, og har et problem.

I Millennium kunne jeg, når jeg valgte at dele en mappe på intranettet,
sætte password på mappen. Denne mulighed kan jeg ikke se i XP.

Jeg har sat et password på gæstekontien i Administration, men vil gerne
kunne sætte forskellige passwords på forskellige delte mapper.

Nogen løsning?

På forhånd tak

Søren Houen

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 27-02-02 17:35

"Søren Houen" <soren@houen.com> skrev i en meddelelse news:Fa6f8.437$793.304801976@news.orangenet.dk...
> Jeg har netop installeret Windows XP Pro, og har et problem.
>
> Jeg har sat et password på gæstekontien i Administration, men vil gerne
> kunne sætte forskellige passwords på forskellige delte mapper.

Har du prøvet at slå "Simple Sharing" fra ?

--
Mvh Bjarne Duelund, duelund@danbbs.dk
Opsætning af Windows ICS, XP tips, Fjernstyring af PC m.m.:

Fra : Søren Houen

Dato : 28-02-02 00:05

"Bjarne Duelund" <_X_duelund@danbbs.dk> skrev i en meddelelse

> Har du prøvet at slå "Simple Sharing" fra ?

Hvor skal jeg gøre det?

Mvh. Søren

Fra : Jørn Andersen

Dato : 28-02-02 00:23

On Thu, 28 Feb 2002 00:05:20 +0100, "Søren Houen" <soren@houen.com>
wrote:

>Hvor skal jeg gøre det?

Windows Explorer / Tools / Folder Options / View
- og så står den allernederst
(Oversæt selv til dansk, hvis nødvendigt:
Stifinder / ....)

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Søren Houen

Dato : 28-02-02 10:59

"Jørn Andersen" <jorn@jorna.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> Windows Explorer / Tools / Folder Options / View
> - og så står den allernederst
> (Oversæt selv til dansk, hvis nødvendigt:

Tak - fundet!

Det giver mig flere muligheder, når jeg vil dele, men løser ikke mit
oprindelige problem, nemlig at jeg gerne vil sætte et password på mappen -
og jeg vil gerne sætte forskellige passwords på forskellige mapper.

Er løsningen at oprette forskellige konti i brugeradministration, hvis fx en
bestemt gæst skal have adgang til en speciel mappe? Og i bekræftende fald,
hvordan gør man så det - altså opretter konto for en person på intranettet?

På forhånd tak

Søren Houen

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 28-02-02 17:47

"Søren Houen" <soren@houen.com> skrev i en meddelelse news:S0of8.1560$vo1.363704514@news.orangenet.dk...

> Det giver mig flere muligheder, når jeg vil dele, men løser ikke mit
> oprindelige problem, nemlig at jeg gerne vil sætte et password på mappen -

For at kunne sætte et password på mappen, skal filsystemet være NTFS.
Kan du sætte password på sharet ?

> og jeg vil gerne sætte forskellige passwords på forskellige mapper.
>
> Er løsningen at oprette forskellige konti i brugeradministration, hvis fx en
> bestemt gæst skal have adgang til en speciel mappe?

Ja.

> Og i bekræftende fald,
> hvordan gør man så det - altså opretter konto for en person på intranettet?

Start -> Kør -> Lusrmgr.msc.