OnMouseOuver og OnMouseOut - hjælp, tak
Fra : Kurt Hansen

Dato : 27-02-02 11:42

På adressen http://safetynet.as/dummy.html har jeg en skitse liggende,
som jeg arbejder på.

Mine menuknapper skal kunne antage 3 tilstande:
1. Default = blå
2. OnMouseOver = Highlightet gul
3. Highlightet gul + en grøn lysdiode

Problem 1:
Når man kommer ind på en ny underside, skal det pågældende menupunkt
være aktivt og når I går ind på adressen, er første menupunkt da også
nok så nydeligt aktivt og der er lys i den grønne diode. Problemet er
blot, at hvis man kører cursoren hen over punktet, forsvinder dioden.

Problem 2:
Når man klikker på et menupunkt, kommer man til den nye underside, og
det dertil hørende punkt er highlightet og der er lys i dioden.
Problemet er, at dioden forsvinder i samme splitsekund og jeg antager,
at det er fordi at man ikke har flyttet musen i mellemtiden. Cursoren
befinder sig således på det menupunkt man lige har klikket på fra
forrige side og nu opfattes tilstanden straks som OnMouseOver, hvorved
dioden forsvinder.

Sammenfatning:
Hvordan får jeg et aktivt menupunkt til at bevare sin tilstand
(highlight + diode), indtil der rent faktisk klikkes på noget andet?
Skal jeg bruge OnClick, og i givet fald hvor og hvordan?

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Kurt Hansen

Dato : 27-02-02 12:56

On Wed, 27 Feb 2002 11:41:45 +0100, Kurt Hansen wrote:

>På adressen http://safetynet.as/dummy.html har jeg en skitse liggende,
>som jeg arbejder på.
[cut]
>Hvordan får jeg et aktivt menupunkt til at bevare sin tilstand
>(highlight + diode), indtil der rent faktisk klikkes på noget andet?
>Skal jeg bruge OnClick, og i givet fald hvor og hvordan?

Ach, jeg har selv løst problemet. Jeg har bare fjernet alle js-ting
fra hver undersides eget menupunkt, så det ikke længere påvirkes af
cursoren

Venlig hilsen
Kurt Hansen