Barnepige
Fra : Dion

Dato : 26-02-02 21:57

Hej

Vi har 2 børn 3 & 6 år hvor vi af og til har behov for en barnepige men hvad
er time prisen idag ?

Fra : Dorthe Frederiksen

Dato : 27-02-02 17:41

mellem 90 og 250 kr sort alt efter om i vil have en i gymnasiealderen eller
en voksen.

med venlig hilsen

Dorthe

Fra : Tina

Dato : 27-02-02 20:53

"Dorthe Frederiksen" <dorthefrederiksen@mailme.dk> skrev i
> mellem 90 og 250 kr sort alt efter om i vil have en i gymnasiealderen
eller
> en voksen.
>
> med venlig hilsen
>
> Dorthe

Det er det muligvis hvor du bor, men her i min by er de mere eller mindre
oficielle priser på én, der er over 18 år:

1 barn 35 kr. i timen
2 børn 50 kr. i timen
3 børn 75 kr. i timen

- og så selvfølgelig, hvad er bliver aftalt parterne imellem, af mad og
drikke, "feriepenge" osv...

Tina

Fra : Sille Jensen

Dato : 28-02-02 21:19

"Tina" <misstina_dk@hotmail.com> wrote in message news:<3c7d2b92$0$18447$d40e179e@nntp02.dk.telia.net>...
> [...]
> 2 børn 50 kr. i timen
> 3 børn 75 kr. i timen
>
> - og så selvfølgelig, hvad er bliver aftalt parterne imellem, af mad og

JEG ER CHOKERET

Ingen voksen vil da arbejde for mindre end 80 kr. i timen!?
Det er forbudt at undlade at oplyse indtægten til skattevæsnet, og man
kan derfor ikke som arbejdsgiver opfordre en barnepige til det, for at
spare!
Barnepigen kan selv vurdere om hun tør gøre det sort - og selvfølgelig
skal hun have fuld løn, for hvis det bliver opdaget, så skal hun dels
betale en bøde og dels betale skat tilbage - så rabatten kan aldrig
komme brugeren tilgode!
Og jeg skriver konsekvens 'barnepigen' og 'hun', fordi kun mit eget
sindsforvirrede køn, ville kunne finde på at arbejde ulovligt for 35
kr i timen - fordi de synes børn er søde.
Ja gu' er børn søde, men det synes forældrene jo også, og hvis de
synes, at deres børn er SÅ søde, at folk da må stå i kø for at arbejde
gratis, så skulle det vel ikke være så svært at få familie og venner
til at tage sig lidt af dem!?
Det smarteste man som forældre uden alt for mange penge kan gøre, er
at få kontakt til en anden familie, og så skiftes til at passe
hinandens børn ... og når der er tale om gensidige vennetjenester, så
er man fri for at betale skat, såvidt jeg ved!

Er mindstelønnen for ungarbejdere ikke over 35 kr efterhånden? Jeg er
25 år gammel, og da jeg var lille (4-9 år havde jeg en fast barnepige
til 70 kr i timen - hvilket gjorde at min mor altid var sikker på at
hun havde en stabil arbejdskraft, der kom når hun havde brug for
hende!

MVH Sille

Fra : Tina

Dato : 01-03-02 00:53

> JEG ER CHOKERET
>
> Ingen voksen vil da arbejde for mindre end 80 kr. i timen!?

Orkjo

> Det er forbudt at undlade at oplyse indtægten til skattevæsnet, og man
> kan derfor ikke som arbejdsgiver opfordre en barnepige til det, for at
> spare!

Nu dømmer du på grundlag, du ikke kender noget til. Lad venligst være med
det. Og er det din personlige sag, om en barnepige i 20'erne, der
fuldstændigt frivilligt passer en unge eller to nogle timer, og samtidig får
lidt håndører for det, uden der bliver betalt skat af det?

Der er vist noget her, du har ondt i rumpen over?

> [...]
> skal hun have fuld løn, for hvis det bliver opdaget, så skal hun dels
> betale en bøde og dels betale skat tilbage - så rabatten kan aldrig

Hvor mange sager har man hørt om, hvor en barnepige et par timer om ugen,
sort, til næsten ingen penge har skulle betale skat af det? Tror, at når det
ikke drejer sig om mere end nogle få timer ugentligt, er myndighederne ret
ligeglade.

> Og jeg skriver konsekvens 'barnepigen' og 'hun', fordi kun mit eget
> sindsforvirrede køn, ville kunne finde på at arbejde ulovligt for 35
> kr i timen - fordi de synes børn er søde.

Nu dømmer du igen på uvidende grundlag. Men det er måske kun i din del af
Danmark, alle folk er retskafne, og der ingen lyskryds er, hvor man af og
til kan gå over for rødt?

> [...]
> synes, at deres børn er SÅ søde, at folk da må stå i kø for at arbejde
> gratis, så skulle det vel ikke være så svært at få familie og venner

Hvis der ikke er familie og venner?

> [...]

> til 70 kr i timen - hvilket gjorde at min mor altid var sikker på at
> hun havde en stabil arbejdskraft, der kom når hun havde brug for

Tillykke med det. Tillykke med, at din mor havde råd til at betale en
barnepige 70 kr. i timen.

Lad mig gætte: Du lever ikke, og har aldrig prøvet at leve på den absolut
laveste indkomst? Prøv at leve af SU med et barn, så får du nok et andet syn
på lønninger som 80-90 kr. i timen til barnepigen. Og "sort" arbejde.

Der ER forskel på at passe børn fra 7-16 for 35 kr. i timen sort, og 4 timer
om ugen, for de samme penge.

Mvh. Barnepigen på over 18, der ikke tager sit betroede "job" mindre
seriøst, fordi det ikke er til en luksusløn.

Fra : Sille Jensen

Dato : 02-03-02 00:10

"Tina" <misstina_dk@hotmail.com> wrote in message news:<3c7eb542$0$25886$d40e179e@nntp03.dk.telia.net>...
> Der er vist noget her, du har ondt i rumpen over?

Hejsa,

ja jeg har ondt i røven over, at folk ikke anser det for et reelt
arbejde at passe børn.

Det er et problem, at folk forventer at folk gerne passer børn til en
ussel løn - jeg er selv på SU, og jeg er omtrendt nået til det
tidspunkt, hvor jeg forventer at få børn. Men ligesom jeg bliver sur,
når jeg hører om polske piger der arbejder på gartnerierne, praktisk
talt uden løn, så bliver jeg harm, når forældre ikke vil betale prisen
for en arbejdstime.

Det er meget muligt, at myndighederne ikke er efter disse kvinder ..
fedt nok .. men hvornår skifter tiderne? Skattevæsnet kan gå i hvert
fald 5 år tilbage, og hverken du eller jeg ved, hvordan verden ser ud
om 5 år .. men barnepigen står med sorteper - ikke forældrene! Og
sålænge det er sådan, så synes jeg, at man skal tænke sig om, inden
man siger ja til sådan et job!

35 kr. i timen er jo okay, for en under 18 i dagtimerne. Tja, så må
man finde sig en 16-17 årig - hvorfor vil folk så helst have en voksen
- tja det er fordi de har større tillid til disse barnepiger ... fair
nok, men det koster!

Jeg kender ikke din alder, Tina, men hvis vi nu forestiller dig at du
er 45 og har en datter på 25. Tja, så ville du synes, at det var helt
fint at hun arbejdede for 35 kr. i timen med børn, hvis hun kunne lide
det..! Men hvis hun kom hjem og fortalte dig, at hun havde fået job på
en møbelfabrik, og at hun var helt vildt glad for kollegaerne, men at
lønnen desværre bare var 35 kr. i timen, uden ferieløn - altså bare i
starten, nu hvor hun kun assisterede i weekenderne, i håb om at få
fuld tid på et tidspunkt - ville du så ikke blive harm, over hendes
arbejdsgiver??? Personligt, ville jeg hellere arbejde dagtimer på
fabrik, end fredag/lørdag aften, til en ussel løn, men det er hamrende
forbudt, også selv om det bare er nogle få timer om ugen.

Det er ganske enkelt!

Hvis man er på SU, som jeg f.eks. er, tja. så må man benytte sig af
barnepige så sjældent som overhovedet muligt, og dernæst vælge en, som
er under 18 - hvis altså ikke man har en veninde eller en bror, som
ville tage sig lidt af det lille nor, et par timer, når mor her har
brug for lidt fred!

MVH Sille

Fra : Tina

Dato : 02-03-02 10:10

"Sille Jensen" <sille@jensen.sh> skrev i
> [...]
> om 5 år .. men barnepigen står med sorteper - ikke forældrene! Og
> sålænge det er sådan, så synes jeg, at man skal tænke sig om, inden

Og hvordan skulle skattevæsenet evt. finde ud af, at en barnepige har fået
200 kr. om ugen, sort, for 4 år siden? Det ville være påstand mod påstand,
for der bliver jo ikke overført beløb fra den ene konto til den anden,
ligesom de heller ikke ville kunne bevise, hvor mange kostudgifter den
pågældende familie havde for 4 år siden. De kan regne et gennemsnit ud, men
det er ikke et bevis for de faktiske udgifter, familien har haft, hvis de fx
har haft et stort forbrug.
Der er jo ikke tale om flere tusinde kroner om måneden, ved at passe børn
nogle aftentimer hver uge.

> [...]
> fabrik, end fredag/lørdag aften, til en ussel løn, men det er hamrende
> forbudt, også selv om det bare er nogle få timer om ugen.

Der er forskel på, hvor meget der er at lave på en møbelfabrik, og så passe
to unger der sover. Så de to ting kan du ikke sammenligne.

Hvis jeg havde en datter på 25, ville jeg slet ikke blande mig i, hvor meget
hun fik i timen, ved at passe børn, og ved at arbejde andre steder. Det
ville være hendes egen sag, hvis hun selv vælger det, og kender
betingelserne, hun går ind til.

Jeg er sidst i 20'erne, og på SU. I betragtning af hvor lidt arbejde der er
involveret i at passe to sovende unger om aftenen, synes jeg det er ok med
50 kr. i timen. Det giver lige det "ekstra" oven i SU'en der gør, at jeg kan
få andet end pasta og ris med tomatsovs hver dag, samt en tur i biffen i ny
og næ.

Derudover kan min ryg ikke klare et krævende aftenjob, fx rengøring. Og
endvidere, er det ikke til at finde andre jobs, der ikke går ud over mit
studie, og ikke slidder på min ryg. Så valget mellem at passe børn eller ej,
og et andet arbejde, er betinget af ødelagt ryg eller fejlernæring. (Ja, min
økonomi er MEGET stram - er jeg heldig, har jeg 500 kr. til mad, tøj,
transport ud over mit 3-zoners månedskort til studiet, og uforudsete
udgifter, hvis jeg ikke har noget barnepigejob).
Så se sagerne i et samlet hele, inden du dømmer folk.

> Det er ganske enkelt!

Nej, tingene er ikke så sorte og hvide, som du vil have at de er.

> [...]
> er under 18 - hvis altså ikke man har en veninde eller en bror, som
> ville tage sig lidt af det lille nor, et par timer, når mor her har

Lev du bare videre i din, undskyld jeg siger det, forkælede verden.

Tina

Fra : Tina & Kevin

Dato : 02-03-02 20:20

Vi har en lille dreng på 1/2 år, jeg ville godt nok være lidt betænkelig ved
at lade børn under 15-16-17 år passe ham, men spørgsmålet er egnetlig, hvor
gamle mener I at børn skal være før de kan bydes at passes af andre end
familien?
Foudsat at man har råd, og at man har en familie selvfølgelig.
Hilsen Kevin
--
" We must kill them. We must incinerate them. Pig after pig, cow after cow,
village after village, army after army. And they call me an assasin. What do

Fra : Iben Holst

Dato : 03-03-02 08:20

> hvor gamle mener I at børn skal være før de kan bydes at passes af andre
end
> familien? Foudsat at man har råd, og at man har en familie selvfølgelig.
> Hilsen Kevin

Vores søn var 1 1/2 år før jeg lod ham passe af andre end familien, men jeg
har også en del familiemedlemmer at trække på !!
Han er aldrig blevet passet af "fremmede", idet det udover familien, kun har
været af de 2 unge piger vi har haft ansat som unge i huset. Så vi har været
og er heldige !!

Iben

Fra : Nina Hald

Dato : 03-03-02 18:40

Hej.
Jeg er pædagog og sad lige med et regnestykke, min løn som pædagog er ca.
121,66 kr. i timen, jeg har ansvaret for 27 børn i alderen 5-10. Derudover
har jeg et økonomisk ansvar for indkøb af materialer og mad, samt
tilberedning af eftermiddagsmaden.
Hvis jeg er vikar på skolen for en lærer er min vikarløn 160 kr.i timen med
ansvaret for mellem 20 og 25 børn.
Så jeg må vist hellere nedsætte mig som privat barnepige, hvis jeg der kan
få 250 kr. i timen for at passe to børn, og så pyt da hvis jeg også skal
lave lidt mad og gøre rent.

Et andet regnestykke er også lidt utroligt, en ung pige i huset med en
arbejdsuge på 30 timer ville med 250 kroner i timen tjene omkring 30000,
altså det dobbelte af min løn. Ja jeg tror nok der et eller andet sted er
noget jeg ikke helt forstår. Da jeg var ung pige i huset fik jeg 2500 om
måneden og arbejdede fra 6 morgen til ungerne var lagt 5 dage om ugen altså
70 timer om ugen , hvilket giver en timeløn på lige omkring 9 kroner, men
det er selvfølgelig også 10 år siden, men hvilken inflation det har været.

Venlig hilsen Nina Hald.

Ja det var altså bare mit lille regnestykke.

Fra : Tina & Kevin

Dato : 02-03-02 20:20

--

> Fra: "Tina" <misstina_dk@hotmail.com>
> Nyhedsgrupper: dk.familie.barn
> Dato: Thu, 28 Feb 2002 23:52:58 -0000
> Emne: Re: Barnepige> kr i timen - fordi de synes børn er søde.
snip
> Nu dømmer du igen på uvidende grundlag. Men det er måske kun i din del af
> Danmark, alle folk er retskafne, og der ingen lyskryds er, hvor man af og
> til kan gå over for rødt?
snip
Bare lige for lidt hunors skyld:
I en stor antropologisk undersøgelse var et af de sjove fund om danskere at
der er maget stor forskel på om vi går over for rødt eller arbejder sort;,
der er generelt meget større tolerence omkring sort arbejde.
Kevin

Snip

Fra : Rita Gründl

Dato : 02-03-02 22:28

"Sille Jensen" <sille@jensen.sh> wrote in message

> Ingen voksen vil da arbejde for mindre end 80 kr. i timen!?

Det kommer meget an på hvad vælger at lave. Er man en barnepige, får man 50
dkr, er man en selvstændig IT-konsulent, kan man osse få 1000 dkr.

> Det er forbudt at undlade at oplyse indtægten til skattevæsnet, og man
> kan derfor ikke som arbejdsgiver opfordre en barnepige til det, for at
> spare!

Der er jo heller ingen, der forbyder en barnepige at oplyse hendes
"indtægter".

> Barnepigen kan selv vurdere om hun tør gøre det sort - og selvfølgelig
> skal hun have fuld løn,

Folk betaler da osse fuld løn! Jeg ringede f.eks. på en annonce, da jeg
skulle bruge en barnepige, spurgte om hendes takst under de betingelser, at
vi kunne skulle bruge hendes hjælp meget sjældent, og hun sagde 50 kr, og
det var fint med os - vi betalte lige det, hun forlangte.
Havde hun sagt 100 kr, havde vi selvfølgelig ringet til en anden.
Da vi skulle have pudset vinduerne, var det også den, der forlangte mindre
for sit job, der fik opgaven.
Det handler om frie markedspriser, om man så må sige, om udbud og
efterspørgsel. Der er ingen der forbyder nogen i at kræve mere i løn, man må
vel bare acceptere, at der også er andre i samme "branche", og de vil måske
gøre det billigere, så efter et halvt år uden "job", kommer man hurtigt fra
de 250 kr ned til 50 og måske endnu mindre. Eller vælger en anden, en bedre
lønnet "branche" - laver årsregnskaber, skriver opgaver, laver hjemmesider -
lige det, man kan lide og/eller er klog nok til at lave. Ikke sandt?

for hvis det bliver opdaget, så skal hun dels
> betale en bøde og dels betale skat tilbage - så rabatten kan aldrig
> komme brugeren tilgode!

nu vil jeg helst ikke kommentere det for meget, men... hvis min barnepige
får en gave i stedet for "løn", hvad gør man så? Hvis hun får en lærebog til
600 kr, for de 12 timer, hun passer mit barn? Og gør det noget, at hun selv
går ned butikken og køber den?

>hvis de
> synes, at deres børn er SÅ søde, at folk da må stå i kø for at arbejde
> gratis,

50 kr/timen er langt fra gratis.

> så skulle det vel ikke være så svært at få familie og venner
> til at tage sig lidt af dem!?

det er nok ikke for sjov, man bruger en barnepige - det er som regel fordi,
man ingen andre muligheder har.

> [...]
> hinandens børn ... og når der er tale om gensidige vennetjenester, så
> er man fri for at betale skat, såvidt jeg ved!

man kan da osse blive venner med barnepigen - hun hjælper os med
børnepasningen, vi hjælper hende med at have (bedre)råd til lærebøgerne
helt skattefrit
Eller?
hvis min veninde skulle passe mit barn, ville jeg _altid_ give hende en
æske chokolade eller en flaske vin eller lign. Åh nej...det skal hun vist
fra nu af osse betale skat af?.....

MVH
Rita

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 28-02-02 08:28

On Wed, 27 Feb 2002 17:41:00 +0100, "Dorthe Frederiksen"
<dorthefrederiksen@mailme.dk> wrote:

>mellem 90 og 250 kr sort alt efter om i vil have en i gymnasiealderen eller
>en voksen.

Du må da være helt fra den. Bare 100 kr. lyder voldsomt for mig.

/Brian
--
Min private babeside.
http://www.patricia-brinch.dk

Fra : Tina & Kevin

Dato : 28-02-02 10:07

Hej Dorte
Er det i timen eller?
VH Kevin

--
Marvi er her nu. Alting er anderledes.
Livet er smukt.

Fra : Dion

Dato : 28-02-02 22:07

Mhn
Jeg er ikke rigtig blevet klogere af de indlæg der er kommet men jeg havde
selv regnet med 25 - 35 kr i timen i tidsrummet 16-18.00 for pasning af to
børn og at barnepigen var ca 13-15 år. Er jeg helt galt på den ?

Fra : vagn torup

Dato : 28-02-02 22:54

Hejsa
Jeg ville personligt ALDRIG sætte en 13-15 årig til at passe to børn. Hun er
jo selv et barn. Lønnen er desuden i mine øjne helt vanvittig. Det er et
meget stort ansvar at passe andres børn og det skal man betales ordentligt
for.
Hvis jeg var dig, ville jeg prøve at finde en pædagogstuderende. De vil ofte
gerne "træne" lidt og så betale i hvert fald 80 kr. i timen.
MVH Rikke
Dion <dion@pc.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c7e9bef$0$10826$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 28-02-02 23:09

> [...]
> selv regnet med 25 - 35 kr i timen i tidsrummet 16-18.00 for pasning af to
> børn og at barnepigen var ca 13-15 år. Er jeg helt galt på den ?

For mig lyder det helt normalt.

Mvh. Bodil.

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 01-03-02 16:09

Dion wrote:

> [...]
> selv regnet med 25 - 35 kr i timen i tidsrummet 16-18.00 for pasning af to
> børn og at barnepigen var ca 13-15 år. Er jeg helt galt på den ?

Jeg synes at det lyder helt OK med det du havde forestillet dig. Vi har
endenu ikke haft et behov svarende til dit, men vi har igennem de sidste
to år haft ung pige i huset. Den første var lige fyldt 16 år da hun
begyndte og hende vi har nu var kun 15. Her taler vi om en 37 timers
arbejdsuge og pasning af et barn under børnehavealderen og sommetider
den store også hvis han gerne ville have en fridag, løn: 3500.- om
måneden og jo, det er opgivet til skattevæsenet der er betalt ATP,
feriepenge osv. Denne ordning har fungeret over al forventning.
Teenagere kan mere end man tror, og vores erfaring er at ansvarsfølelsen
er helt i top. Med hensyn til at nogle vil mene at de er for unge vil
jeg bare sige, at hvis ingen unge piger gad at passe børn, var der nok
endnu færre der ville fatte interesse for dette område når de skulle til
at vælge erhverv. Hvor mange af tidens lærere, pædagoger og
pædagogmedhjælpere har ikke selv haft en tilsvarende tjans da de selv
var teenagere. Jeg synes at du skal finde et ungt menneske der er i
besiddelse af en smule ansvarlighed og som du har tillid til og så komme
med et betalingsforslag i omegnen af det du her foreslår. De fleste vil
være glade for det, tænk på hvad de har i timen som avisbude og hvad de
ellers har af fritidsjobs.

Held og lykke

Med venlig hilsen
Marianne Feddersen

Fra : Sille Jensen

Dato : 02-03-02 00:17

"Dion" <dion@pc.dk> wrote in message news:<3c7e9bef$0$10826$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
> [...]
> selv regnet med 25 - 35 kr i timen i tidsrummet 16-18.00 for pasning af to
> børn og at barnepigen var ca 13-15 år. Er jeg helt galt på den ?

Hvis pigen er under 18, skal hun vist have ca. 35 kr. Egentlig siger
loven, at hun skal have feriepenge, men hvis hun laver/får
eftermiddagskaffe til/sammen med børnene, så går det vist lige op.
Hvis det er senere, skal hun vist have lidt mere, men da det er et
humant tidspunkt, så virker det meget rimeligt.
Når du skal ansætte en, så lad hende komme og lege med børnene et par
timer, mens I er hjemme, så I kan se, hvordan hun fungerer sammen med
jeres børn - husk løn for dette også. Det vil gøre både jer og jeres
børn mere trygge, når hun skal lades alene med børnene første gang :)

XXX

Sille

Fra : Nyberg

Dato : 02-03-02 19:26

Få nogen børn så du kan se verden fra en anden side, både hvad økonomi angår
og hvad børnepasning vil sige.

M.N

Sille Jensen <sille@jensen.sh> skrev i en
nyhedsmeddelelse:95712f49.0203011516.36713459@posting.google.com...

Fra : Dorthe Frederiksen

Dato : 01-03-02 11:28

ja naturligvis. Hvis man skal have en voksen evt. en studerende til at passe
børn skal det være i hvertfald til samme løn som vedkommende kan få som
vikar i en daginstitution, men nogen forlanger selvfølgelig mere end det når
der er to børn. Jeg har priserne fordi jeg arbejder i daginstitution og
spurgte forældrene, der ud over har jeg spurgt folk jeg studere med og andre
mellem 20 og 30 og gennemsnittet var 120 i timen for to børn, men nogen var
væsentlig over.

Med venlig hilsen

Dorthe

Fra : MM

Dato : 04-03-02 12:52

> [...]
andre
> mellem 20 og 30 og gennemsnittet var 120 i timen for to børn, men nogen

Jeg må være blevet godt snydt så. da jeg læste til pædagog passede jeg en 2½
årig pige nogle gange om ugen. Jeg fik 35-40 i timen alt efter
tidspunktet...Men tænk sig, jeg syntes faktisk det var hyggeligt, og følte
ikke dengang at det var for lidt. Jeg tjente så jeg havde råd til lidt
ekstra i hverdagen, hyggede mig med at lege med Maria når hun var vågen, og
fik læst en masse når hun sov. Jeg ville ikke have drømt om at forlange mere
for sådan et job trods det, at jeg var 22 år.
Venlig hilsen Mia

Fra : Rita Gründl

Dato : 01-03-02 13:00

Hej!

Da vi ikke har særlig meget familie, der kan passe vores datter på 3½, og
når vi begge to(altså os, forældrene) lige skal noget vigtigt samtidig, så
hyrer vi en barnepige, i vores tilfælde en universitetsstuderende på 22 år,
til 50 kr i timen, og synes det er rimeligt (kunne måske gøres billigere,
men vores datter er meget glad for hende, så vi vil ikke rigtig lede efter
en ny, bare for at spare 5 kr i timen). Om hun betaler skat af det, er
hendes sag.

Og jeg synes det er fuldstændig vanvittigt at skulle betale 90-250 kr i
timen til en barnepige. For hvis det er rigtigt, så ville der altså være
mange, der droppede deres studier og jobs, og legede i stedet for med andres
børn!
Bare se, hvor meget f.eks. reklameomdelere får i timen (jeg mener udbetalt).
Og barnepige-job er efter min mening ca. på samme "niveau", da man jo ikke
ligefrem kræver en speciel videregående uddannelse af en potentiel
barnepige.
Selvfølgelig, hvis hun/han samtidig skal undervise jeres børn i flere sprog,
violin og quick-step, så kan det jo godt løbe op, men ellers...

MVH
Rita

--

"All our dreams can come true - if we have the courage to pursue them" -
Walt Disney

Fra : Mette Svangren

Dato : 01-03-02 13:51

"Rita Gründl" <rita@feminin.dk> wrote in message

(Klip)

> [...]
> timen til en barnepige. For hvis det er rigtigt, så ville der altså være
> mange, der droppede deres studier og jobs, og legede i stedet for med

(Klip)

Ja, til 250,- i timen ville jeg da også overveje at droppe mit
universitetsstudie. Som gymnasielærer kan jeg ikke komme op på sådan en
timeløn...Og hvis jeg så overtaler husbonden til også at blive barnepige og
droppe sit job som IT konsulent, kan vi da hurtigt få råd til de nye vinduer
og et nye tag, vi så gerne vil ha'!
250,- i timen! Aldrig i livet, ikke for en barnepige. Og så endda sort, hvad
skulle prisen så ikke være "hvidt"!

MVH Mette (hvis familie gladeligt passer vores datter ganske gratis)

Fra : -[::::Shamran::::]-

Dato : 06-03-02 12:31

Der er næppe mange af de 15-20 årige der betaler skal af det de tjener ved
børnepasning...og fint med mig ! 50 kr i timen (100 med skat) må være
passende !

shamran

Fra : Nina Hald

Dato : 01-03-02 22:44

Jeg har haft to meget unge piger til at passe min datter og har igennem
tiden ændret prisen men i starten så det sådan ud:
Min datter 8 måneder skulle hntes i vuggestue og køres hjem i barnevogn, ca.
20 minutters gåtur, dvs. 40 minutter da barnepigerne jo skulle gå begge
veje. Barnepigerne var begge 11 år da de startede og hvis de var der begge
to fik de 20 kr. hver og hvis der kun var en barnepige fik hun 30 kr. Der lå
altid 10 kr. til en bolle hos bageren til gåturen.
Senere skulle de passe hende ialt 1½ time og prisen blev sat op til 50 kr.
for to og 40 for en.
Enkelte gange har den ene passet hende i 3 timer hvor vi på forhånd aftalte
en fast pris som regel 100-150 timer alt efter hvor sent det var.
Da den ene barnepige valgte at stoppe ( jeg tror de to indbyrdes blev
uvenner) gav jeg den anden lov til at tage en anden veninde med, med det var
så kun barnepigen der fik løn, dvs. da Anna var 3 og barnepigen 13 fik hun
50 kr. for 1½-2 timer.
Udover selve lønnen har jeg sørget for penge til bustransport, slik og så
har de selvfølgelig lov til at spise og drikke ( med måde) hvad der er i
huset.
Jeg tror ikke at jeg vil varierer prisen ret meget ved to børn, men jeg vil
nok betale mere hvis det ene barn er en baby, fordi det kan være svært at
bære et barn og løbe efter det andet.
Ja det var altså min løsning, venlig hilsen Nina Hald.
Ps. jeg havde snakket med pigernes mødre og også aftalt lønnen med dem,
udfra hvad pigerne var vant til at få i lommepenge.

Fra : vagn torup

Dato : 04-03-02 10:38

Hej
Jeg kan slet ikke i min vildeste fantasti forestille mig at sætte hverken 1
eller 2 11-årige til at passe et 8 mdr. gammelt barn. Heller ikke et større
barn for den sags skyld.
MVH Rikke
Nina Hald <ninahald@privat.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c7ff607$0$10821$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...