Ekstra harddisk
Fra : kcdc

Dato : 26-02-02 16:54

Hej alle i NG:

Jeg er efterhånden ved at kunne trænge til at få en harddisk mere, men jeg
har ikke (som jeg ser det) flere pladser at koble den til.

Jeg har pt. et CD-ROM drev, en brænder samt et DVD-drev og derudover en
harddisk koblet på bundkortet (Soltek 75-KAV)

Så nu er mit spørgsmål, har jeg nogle muligheder for at sætte en ekstra
harddisk på uden at skulle ofre et drev ?

På forhånd tak

kcdc

Fra : Leony

Dato : 26-02-02 17:44

"kcdc" <k.c@email.dk> skrev i en meddelelse
newsOe8.10800$PE.347835@news000.worldonline.dk...

> Så nu er mit spørgsmål, har jeg nogle muligheder for at sætte en ekstra
> harddisk på uden at skulle ofre et drev ?

Du kan i alt koble 4 IDE enheder på.
Det vil sige at du godt kan koble en extra harddisk på, da du kun har 3
enheder nu.

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : kcdc

Dato : 26-02-02 17:48

> Det vil sige at du godt kan koble en extra harddisk på, da du kun har 3
> enheder nu.

Nej desværre kan jeg ikke, jeg har jo:

CD-ROM-drev
CD-Brænder
DVD-drev
HDD

I alt 4, men en anden i dk.edb.hardware har foreslået mig at købe en IDE
controller til 4 ekstra, jeg ved bare ikke lige hvilket mærke der er at
foretrække.

kcdc

Fra : Lasse Elbek

Dato : 26-02-02 19:00

> I alt 4, men en anden i dk.edb.hardware har foreslået mig at købe en IDE
> controller til 4 ekstra, jeg ved bare ikke lige hvilket mærke der er at
> foretrække.
>
> kcdc

Promise ata100 virker fint her

/lael

Fra : Morten Nielsen

Dato : 26-02-02 20:56

> Promise ata100 virker fint her

Også her ! (dvs. indtil jeg opdagede at det var beta-driveren jeg kørte med,
for så ville ingenting virke

/Morten

Fra : FeZ

Dato : 26-02-02 19:16

> I alt 4, men en anden i dk.edb.hardware har foreslået mig at købe en IDE
> controller til 4 ekstra, jeg ved bare ikke lige hvilket mærke der er at
> foretrække.

Jeg vil klart anbefale Promise - de virker bare...
--
FeZ

Fra : Thomas Jensen

Dato : 26-02-02 20:37

On Tue, 26 Feb 2002 19:15:30 +0100, "FeZ" <fez@stofanet.nospam.dk>
wrote:

>"kcdc" <k.c@email.dk> skrev i en meddelelse
>
>Jeg vil klart anbefale Promise - de virker bare...

En bekendt af mig har lige investeret i en Promise ATA133 TX2 - den
drøner derudaf. Kig dig om mht. priserne - den han købte sælges til
alt mellem 550 og 900.

Mvh.

Thomas

--
Thomas Jensen

"Any technology distinguishable from magic is not sufficiently advanced."

Fra : Leony

Dato : 27-02-02 10:30

"kcdc" <k.c@email.dk> skrev i en meddelelse

> CD-ROM-drev
> CD-Brænder
> DVD-drev
> HDD

Både din brænder og dit dvd drev kan fungere som cd-rom drev, så her kan du
da spare en enhed. Så slipper du også for at lægge knaster i et
IDEcontroller kort.
(Havde overset du havde en brænder fordi den stod med småt).

Fra : * - Skywalker - *

Dato : 26-02-02 20:52

Du skal lige være sikker på at din strømforsyning klare klare flere enheder.
!!!!!!!!!

Skywalker...