Konqueror og Java-applets
Fra : Niels Andersen

Dato : 26-02-02 08:51

Sikke et bøvl...
Jeg er efterhånden nået frem til, at SUN's Java ikke findes som
Debian-pakke. Jeg har derfor forsøgt at installere det manuelt.
Indtil videre har jeg bare pakket det ud i mit eget home-dir. Da jeg havde
installeret "libstdc++2.9-glibc2.1" kunne jeg køre ~/j2re1.4.0/bin/java.

I Konqueror har jeg så angivet stien til "java executable"
(~/j2re1.4.0/bin/java).

Umiddelbart ser det så ud til, at java fungerer. Men alle applets kommer i
sit eget vindue, hvilket er *meget* irriterende. Hvorfor gør de dog det?

Fx på denne side:
http://java.sun.com/applets/jdk/1.1/demo/SortDemo/index.html

Der kommer der tre nye vinduer oven i hinanden, helt oppe i øverste venstre
hjørne. Mit "windowmanager decoration" er der ikke taget hensyn til, så det
er uden for skærmen (altså det der sidder over og til venstre for
appletten).

Af de tre vinduer kan jeg nu kun gætte på hvilken algoritme de demonstrerer.
I øvrigt vibrerer den nederste del af stregerne, når demoen kører. Det
undrer mig.

Det værste problem er dog, at den ene applet jeg har brug for, fungerer
ikke. Det er Andres Petersiks "Stereoscope Applet".
Se den fx. i brug her:
http://www.stereophotography.com/gallery/index.html (vælg et eller andet i
menuen)

Ideen er, at der skulle komme et 2d-billede i browseren. Når man klikker på
billedet kommer der et vindue frem, hvor man kan se billeder i 3d.
Men som sædvanlig står der bare "Loading Applet", og så kommer den i et nyt
vindue i øverste venster hjørne.
I dette vindue skulle der så have været et 2d-billede. Det er der ikke, der
står bare "Stereoscope Applet 2.0 2002 by Andreas Petersik".
Når man klikker på den kommer det nye vindue, som skulle komme. (Lige nu
sker der godt nok ikke noget, men det gjorde der før.)
Det ser ud til at det fungerer som det skal, bortset fra at der ikke kommer
nogen billeder.

Jeg ved ikke om den ikke kan vise billeder, eller om den ikke kan kontakte
serveren, eller hvad der kan være galt.

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Peter Makholm

Dato : 26-02-02 09:05

Niels Andersen <niels-usenet@myplace.dk> writes:

> Sikke et bøvl...
> Jeg er efterhånden nået frem til, at SUN's Java ikke findes som
> Debian-pakke. Jeg har derfor forsøgt at installere det manuelt.

Blackdown.org har vist nok debian-pakker af Java 1.3.X.

--
Emacs er det eneste moderne styresystem der ikke er multitrådet.

Fra : Lasse Munck Rasmusse~

Dato : 26-02-02 09:14

Peter Makholm <peter@makholm.net> writes:

> Blackdown.org har vist nok debian-pakker af Java 1.3.X.

Yep, her er linjen til sources.list:
deb ftp://sunsite.dk/pub/os/linux/java-linux/debian potato non-free

eller hvis du køre woody:
deb ftp://sunsite.dk/pub/os/linux/java-linux/debian woody non-free

--
mvh.
Lasse Munck Rasmussen

Fra : Niels Andersen

Dato : 26-02-02 09:18

Peter Makholm wrote:
> Blackdown.org har vist nok debian-pakker af Java 1.3.X.

Samme problem... :(
Men tak for tippet.

--
Mvh.