eval - sikkert meget nemt, men........
Fra : Bo Rattenborg

Dato : 25-02-02 21:03

hvad gør jeg forkert her:

eval('_root.test=1');
trace(_root.test);

?

Bo

Fra : Lars Kjærsgaard

Dato : 26-02-02 10:18

Hej Bo,

jeg tror det er fordi du laver en "assignment"/tildeling som argument.
ActionScript's eval() kan kun tage såkaldte identifiers som argument.
Identifiers kan være variable, array elementer eller objekt-properties. Du
har godt nok en identifier (_root.test variablen) men du laver derudover en
tildeling på samme tid, det kan ActionScript ikke håndtere (JavaScript kan).

Håber det hjælper dig lidt.

Venlig hilsen
Lars

Fra : Bo Rattenborg

Dato : 26-02-02 17:16

> [...]
en
> tildeling på samme tid, det kan ActionScript ikke håndtere (JavaScript

jo, tak for svaret, det løste ikke problemet, men nu ved jeg at men ikke kan
gøre det på den måde.... øv

Bo