combo boks
Fra : Jørn Nielsen

Dato : 25-02-02 13:06

Hej

Er der nogen der kan fortælle mig hvordan jeg skal bruge en comboboks??

Jeg vil lade en bruger selv bygge en liste op og samtidig tjekke at 2 emner
ikke får samme navn.

Det må være simpelt, men jeg er bare gået kold nu.

Jørn Nielsen

Fra : Jens

Dato : 25-02-02 14:51

Hvad med noget i stil med dette her !

Private Sub Form_Load()

addcombo "Jens"
addcombo "Tine"
addcombo "Allan"

End Sub

Function addcombo(ByVal tekst As String) As String

Dim tel As Long

For tel = 0 To Combo1.ListCount - 1
If tekst = Combo1.List(tel) Then
MsgBox "Fejl 40 !" & vbCrLf & vbCrLf & "Teksten står der i
forvejen.", vbCritical, "Info"
Exit Function
End If
Next