Debian - "hvilken pakke kommer denne fil f~
Fra : Niels Andersen

Dato : 25-02-02 12:42

Jeg har nogle filer, som jeg ikke lige ved hvor kommer fra.

Kan jeg ikke tjekke om det er fra en pakke, og i så fald hvilken?

Har tæsket i nogle man sider til apt og dpkg uden at finde noget...

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Peter Korsgaard

Dato : 25-02-02 12:46

Niels> Har tæsket i nogle man sider til apt og dpkg uden at finde
Niels> noget...

Så har du ikke kigget godt nok ;)
dpkg --help|grep "\-S"
dpkg -S|--search <pattern> ... find package(s) owning file(s)

--
Bye, Peter Korsgaard

Fra : Kim Hansen

Dato : 01-03-02 18:29

Niels Andersen <niels-usenet@myplace.dk> writes:

> Jeg har nogle filer, som jeg ikke lige ved hvor kommer fra.

dlocate fra testinf eller unstable.

--
Kim Hansen

Fra : Peter Makholm

Dato : 02-03-02 08:28

Niels Andersen <niels-usenet@myplace.dk> writes:

> Har tæsket i nogle man sider til apt og dpkg uden at finde noget...

Så har du ikke ledt godt nok. Led efter -S flaget til dpkg.

--
Emacs er det eneste moderne styresystem der ikke er multitrådet.