menueditor
Fra : Kåre Rasmussen

Dato : 24-02-02 22:06

Hej gruppe

Jeg har med Menu Editor´en lavet en menu med tre punkter:

start server (index nr. 1)
stop server (index nr. 3)
afslut program (index nr. 5)

Jeg vil gerne disable 'start server' når serveren er startet, men jeg kan
ikke lige hitte ud af, at tilgå menu editoren fra sub´en

Nogle ideer??

Mvh.
Kåre Rasmussen

Fra : Krabsen

Dato : 24-02-02 22:29

En knap på en Child-form, der slukker et menupunkt på mdi-formen

Private Sub btnSlukMenu_Click()
MDIForm1.MnuNew.Visible = False
End Sub

Hvor MnuNew er menupunktets 'name' i menueditoren.

Skal menupunktet disables, men fortsat være synligt, ja så hedder det
'MDIForm1.MnuNew.Enabled=False'

Kan naturligvis også lægges ind i en If-sætning el.lign, så menupunkter kun
er fremme i situationer, hvor de giver mening.

mvh
Krabsen

p.s. gæt selv, hvordan du tænder den igen

Fra : Kåre Rasmussen

Dato : 24-02-02 23:02

Den er jeg ikke helt med på.
I menu editor´en ser min menu således ud
&Server (name: Menu)
--&Start server (name: MenuServer, index=1)
--- (name: MenuServer, index=2)
--&Stop Server (name: MenuSever, index=3)
--- (name: MenuServer,index=4)
--&Afslut programmet (name: MenuServer,index=5)

Som du ser hedder alle underpunkterne MenuServer, så hvordan skal jeg skelne
de enkelte punkter fra hinanden. Grunden til, at de hedder det samme er, at
jeg skal bruge dem i en case select

Private Sub MenuServer_Click(Index As Integer)
^----------------------------------^
Select Case Index
Case 1 'start server
On Error GoTo errHandle
Port = "2000"
WS1.LocalPort = Port
WS1.Listen
lblPort.Caption = Port
Timer1.Enabled = True
MDIForm1.MenuServer.enabled = False
^ (Her er det ikke muligt at
skelne de tre punkter fra hinanden)
Case 3 'stop server
WS1.Close
lblPort.Caption = ""
(osv.)
"Krabsen" <news@krabsen.dk> wrote in message news:a5blt0$t87$1@sunsite.dk...
> [...]
kun
> er fremme i situationer, hvor de giver mening.

Mvh.
Kåre Rasmussen

Fra : preben nielsen

Dato : 25-02-02 18:45

"Kåre Rasmussen" <moelgaard75NOSPAM@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:a5bnos$6co$1@sunsite.dk...
> [...]
> MDIForm1.MenuServer.enabled = False
> ^ (Her er det ikke
muligt at skelne de tre punkter fra hinanden)

Jo, det er det da Du har jo f.eks parametren Index er til for
?

F.eks
MDIForm1.MenuServer(Index).enabled = False

...eller...

MDIForm1.MenuServer(1).enabled = False

--
/\ preben nielsen
\/\ prel@post.tele.dk

Fra : Kåre Rasmussen

Dato : 25-02-02 20:58

[snip]
> [...]
> ?
>
> F.eks
> MDIForm1.MenuServer(Index).enabled = False

Hvis jeg prøver denne ( ^ ) får jeg følgende fejlmeddelse:
Run-time error '424':
Object required

Jeg bruger Visual Basic 6 ( men tror nu ikke det er et versionsproblem)

Mvh.
Kåre Rasmussen

Fra : Krabsen

Dato : 25-02-02 21:55

Så må det være fordi du har kuk i navngivning eller lignende, for det
fungerer osse i VB 6 - har lige prøvet med både 'enabled' og 'visible..

MDIForm1.mnuserver(1).Visible = False

mvh
Krabsen

Fra : Kåre Rasmussen

Dato : 25-02-02 22:03

Så fandt jeg problemet (hvis nogen gider høre det

"Kåre Rasmussen" <moelgaard75NOSPAM@hotmail.com> wrote in message
> [snip]

Når nu jeg ikke har oprettet en MDIForm1, så kan jeg heller ikke lave et
kald til den. Svaret er simpelthen

MenuServer(1).enabled = false