Excel reference
Fra : J. Kanters

Dato : 24-02-02 18:21

Hvordan får jeg overført en værdi i en celle til en reference?

Eksempel:

Kolonne C indeholder en lang række tal

I celle A1 står 230
I celle A2 står 240

Nu vil jeg gerne i celle B1 regne summen ud fra 230 til 240 ( =sum(C230:C240)

Det skal selvfølgelig være sådan at når tallene i A! og A2 ændre sig skal B1 ændre sig automatisk.

Hvordan gør man det?

JK

Fra : Harald Staff

Dato : 24-02-02 20:28

Hei JK

På engelsk:
=SUM(INDIRECT("C"&A1):INDIRECT("C"&A2))

på dansk ...INDIREKTE måske ?

HTH. Beste hilsen Harald

Fra : emj

Dato : 24-02-02 23:16

slet D5BPX skrev i <3c7920f4$0$17211$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>:

>I celle A1 står 230
>I celle A2 står 240
>
>Nu vil jeg gerne i celle B1 regne summen ud fra 230 til 240 ( =sum(C230:C240)

I celle B1 skriver du
=SUM(A1:A2)
Hilsen emj

--