Domænesalg privat->virksomhed
Fra : Jesper Nielsen

Dato : 24-02-02 17:52

Jeg har en forretningside, men det vil vare noget før jeg få undersøgt
markedet, og om der vil være grundlag for at starte virksomhed.

Firmaetnavnets domæne er ledigt, og vil naturligvis gerne registrere det.

Indtil jeg finder ud af, om jeg starter firma eller ej, vil jeg gerne bruge
domænet og hjemmesiden til privat formål og legeplads.

Kan jeg senere sælge domænet til min virksomhed (enkeltmandsfirma)?

Jesper

Fra : Jonathan Stein

Dato : 24-02-02 20:19

Jesper Nielsen wrote:

> Indtil jeg finder ud af, om jeg starter firma eller ej, vil jeg gerne bruge
> domænet og hjemmesiden til privat formål og legeplads.
>
> Kan jeg senere sælge domænet til min virksomhed (enkeltmandsfirma)?

Nu koster selve domænet jo ikke alverden, og du behøver ikke nødvendigvis
købe et web-hotel med samtidig. Men du kan lade udgiften indgå i virksomhedens
regnskab. Hvis du har brugt domænet (og evt. webhotel) privat, skal du lave en
fordeling - har du f.eks. betalt for 12 måneder og brugt det privat i 4
måneder, så kan firmaet betale 8/12 af beløbet.

M.v.h.

Jonathan

--
Start med PHP, Perl eller JSP uden at omskrive al din gamle ASP-kode.
jsp-hotel.dk tilbyder nu Chili!Soft ASP på alle hoteller.

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 26-02-02 00:09

"Jesper Nielsen" <jesniel@mail.dk> writes:

> Kan jeg senere sælge domænet til min virksomhed (enkeltmandsfirma)?

Ja, man kan altid overdrage et domæne: Overflytte det fra en udbyder
til ena nden, eller (som her) lade det skifte ejer. Prisen afhænger af
den udbyder deu foretager registreingen igennem, men der opkræves vist
typsik et mindre beløb for redelegeringer som skal over dk-hostmaster.

-j

--
"Bliv brun på 12 minutter"
Reklame for solcenter