Download via IE
Fra : Harald

Dato : 24-02-02 18:12

Hvordan forhindre man brugere i at downloade filer med Internet Explorer 6 i
Windows 2000 prof? Jeg har prøvet med et par firewalls men uden held.

Mvh
HK

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 24-02-02 18:50

On Sun, 24 Feb 2002 18:12:12 +0100, "Harald" <swobu@kroning.dk>
wrote:

> Hvordan forhindre man brugere i at downloade filer med Internet Explorer 6 i
> Windows 2000 prof? Jeg har prøvet med et par firewalls men uden held.

Hvad mener du egentlig med 'download'?

Når en bruger henter første side fra www.dr.dk er der basalt set
tale om en masse små downloads, nemlig en HTML-fil og tonsvis af
små billeder.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Harald

Dato : 24-02-02 19:13

> Hvad mener du egentlig med 'download'?
>
> Når en bruger henter første side fra www.dr.dk er der basalt set
> tale om en masse små downloads, nemlig en HTML-fil og tonsvis af
> små billeder.

Jeg mener EXE, ZIP osv. altså en fil man klikker på for at downloade den.
Men jeg har fundet ud af det, Filoverførsel kan "Deaktiveres" under
Internetinstillinger/Sikerhed.

Mvh
HK

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 24-02-02 19:23

Harald wrote:

> Jeg mener EXE, ZIP osv. altså en fil man klikker på for at downloade den.
> Men jeg har fundet ud af det, Filoverførsel kan "Deaktiveres" under
> Internetinstillinger/Sikerhed.

Kan du ikke bruge quota, således at brugerne ikke har plads til at gemme på?

Fra : Harald

Dato : 24-02-02 19:58

"Christian E. Lysel" <chlyshoswmdatapunktumcom@example.net> skrev i en
meddelelse news:3C792FA1.8060101@example.net...

> Kan du ikke bruge quota, således at brugerne ikke har plads til at gemme
på?

Hvorfor det når man nu kan slå filoverførsel fra?

Mvh
HK

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 24-02-02 20:53

Harald wrote:

> på?
> Hvorfor det når man nu kan slå filoverførsel fra?

For det var det jeg kunne komme på, faktisk synes jeg det er en *sød*
løsning :)

Hvordan skal en bruger kunne downloade filer hvis der ikke er plads, det
virker da meget overskueligt?

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 24-02-02 21:32

"Harald" wrote

> Men jeg har fundet ud af det, Filoverførsel kan "Deaktiveres" under
> Internetinstillinger/Sikerhed.

Virker ikke på FTP-servere.

Det vil sandsynligvis også gøre at man heller ikke kan læse diverse
dokumenttyper (pdf etc.)

Med venlig hilsen

Peder

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 24-02-02 22:15

Peder Vendelbo Mikkelsen wrote:

> Det vil sandsynligvis også gøre at man heller ikke kan læse diverse
> dokumenttyper (pdf etc.)

Den "feature" vil mit forslag nok også have :)

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 24-02-02 23:00

"Christian E. Lysel" wrote

> Den "feature" vil mit forslag nok også have :)

Ja og det kan nok derfor præsentere et problem.

Mere og mere dokumentation hældes på nettet i alt andet end HTML
(typisk formater hvor den samme information fylder mere, men til gen-
gæld giver forfatteren mulighed for millimeter-præcision i opsætningen
af dokumentet), det er pisseirriterende.

Browserplugins er noget fanden har skabt.

Apropos plugins og pdf-formatet: er det kun på min maskine, at pdfview-
eren kan tage op til 20 minutter om at blive lukket?
(målt fra man forlader websiden/pdf-dokumentet, til programmet ikke op-
træder i Task Manager mere).

Jeg har ikke sniffet trafik mens jeg har observeret fænomenet, så jeg
aner ikke om den stilfærdigt ringer hjem til mor og far og spørger ef-
ter en ny opgradering (når den spørger om den må tjekke, svarer jeg al-
tid nej).

Jeg har set fænomenet på W2K Pro, W2K Srv, WXP PRo og på Terminal Ser-
ver/Citrix XPe. Det er på grund af Citrix jeg har lagt mærke til det,
for der var ingen brugere igang med noget, men 20 "døde" sessioner med
Acrobat Reader som forbrugte 18/20 MB Ram hver.

Med venlig hilsen

Peder

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 24-02-02 19:25

"Harald" wrote

> Hvordan forhindre man brugere i at downloade filer med Internet
> Explorer 6 i Windows 2000 prof?

Er der nogle specifikke filer du tænker på, eller er det bare HTML-
filer de ikke må downloade?

Resource kittet og IEAK kan sikkert hjælpe dig:

I stedet, kunne du lave en positivliste over de programmer som brugerne
må afvikle med gpedit.msc. Det bliver sikkert hurtigt kedeligt at down-
loade, hvis man ikke kan afvikle det man har hentet. Læs meget mere om
det i W2K Resource kittet:

Med venlig hilsen

Peder