IRC ident
Fra : Christian Winther

Dato : 24-02-02 17:30

Hey ppl
jeg sidder her med en ny server install af mandrake 8.1 og alt virker
tilsydenladende fint... men har et problem med min IRC ident... jeg kører
nogle cnt [ala eggdrop] botter på min server, og de burde køre gennem en
psyBNC hos en shellhost, men det kræver de har forskelligt ident...

så er mit spørgsmål så... hvordan kan jeg få det ident til at fungere?? jeg
har en identd server som en ven har lavet... den virker oxo helt fint på
alle porte, dog undtagen den port den burde virke på: port 113

jeg får følgende fejl når jeg starter den
[root @blueforce ident]$ ./simple_server
running simple ident server ....
Exception was caught:Could not bind to port.
Exiting.
[root@blueforce ident]$

hvad kan d skyldes??
jeg bruger iøvrigt xinetd.conf og ik i inetd.conf som alle de guides jeg
har læst omnævner...

--------------------
JippiGnu
#LinuxNewbiesDK - Efnet [Lidt newbie er vi alle]
jippignu@nirc.dk

Fra : Christian Joergensen

Dato : 24-02-02 17:33

On Sun, 24 Feb 2002 17:29:32 +0100, Christian Winther wrote:

> Exception was caught:Could not bind to port. Exiting.

At du allerede kører en eller anden ting på port 113?

--
Christian Jørgensen | Use the Source, Luke!
http://www.razor.dk |

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 24-02-02 17:35

Christian Winther skrev:

> [...]
> [root @blueforce ident]$ ./simple_server
> running simple ident server ....
> Exception was caught:Could not bind to port.

Det lyder som om der er noget andet der allerede sidder på den port.

// Klaus