slrn
Fra : Martin Ehmsen

Dato : 24-02-02 14:51

Hej...
Jeg har netop installeret slrn (faktisk i går). Jeg har også fået opsat
slrn sådan nogenlunde, men jeg har dog et problem:
Når jeg åbner en gruppe og læser indlægene så forsvinder de næste
gang jeg åbner gruppen. Jeg kan godt se at det er en fature i slrn
men jeg ville gerne have at de læse indlæg stadig blev liggende
så man evt. kunne læse dem igen, specielt når der kommer nye posts
i tråden. Er der nogen som ved om der er mulighed for det??
Jeg kunne også godt tænke at sætte slrn op til at når den en gang
havde hentet en headerne i en gruppe, så skulle den ikke hente dem
igen, næste gang jeg åbner gruppen. Er der ikke også mulighed for det?

Og det er ikke fordi jeg ikke har ledt slrn's hjemmeside tyndt for
hjælp...

Mvh.
Martin Ehmsen
--
Jeg har det med min rumlige frihed som jeg har lagt mærke til at mænd
har det med deres testikler.

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 24-02-02 16:51

Martin Ehmsen skrev:

> men jeg ville gerne have at de læse indlæg stadig blev liggende
> så man evt. kunne læse dem igen, specielt når der kommer nye posts
> i tråden.

Det lyder som om du kunne have glæde af at have en lokal newscache
(fx noffle, leafnode, nntpcache, ...) som henter artiklerne hos din
ISP, eller hvor du nu henter news, og som din slrn kan læse news fra.

// Klaus

Fra : Michael Wojciechowsk~

Dato : 24-02-02 17:52

On Sun, 24 Feb 2002 13:51:13 +0000 (UTC), Martin Ehmsen
<thames@thames.basement87.homeip.net> wrote:
> [...]

jeg bruger:

% do not mark articles as read:
set auto_mark_article_as_read 0

i ~/.slrnrc.

--

/wojci at wojci dot dk

One must suffer before enlightenment.

Fra : Martin Ehmsen

Dato : 24-02-02 18:31

On Sun, 24 Feb 2002 16:52:27 +0000 (UTC),
Michael Wojciechowski <wojci@wojci.dk> wrote:

> jeg bruger:
>
> % do not mark articles as read:
> set auto_mark_article_as_read 0
>
> i ~/.slrnrc.

Ahh... Det er nok det der skal til...
Jeg undre mig bare over at der ikke findes en måde at markere en tråd som
læst, og samtidig beholde den i vinduet når det lukkes.

Har du brugt slrn længe??
I så fald ville jeg høre om jeg ikke måtte kigge lidt mere i din .slrn fil??
Bare sådan til inspiration, for ved første øjekast er jeg ikke vildt
imponeret af slrn. Men på den anden side, det var jeg heller ikke af pine
og den vil nødigt af med igen...

På forhånd tak...
Martin Ehmsen

Fra : Michael Wojciechowsk~

Dato : 24-02-02 21:08

On Sun, 24 Feb 2002 17:31:29 +0000 (UTC), Martin Ehmsen

En måned eller så. Jeg blev træt af at div. grafiske news-klienter
crashede.

Ja .. jeg bruger slrnpull til at hente/sende news.

<.slrnrc>
server sunsite.auc.dk ~/.jnewsrc

set spool_inn_root /var/spool/slrnpull
set spool_root /var/spool/slrnpull/news
set spool_nov_root /var/spool/slrnpull/news
set use_slrnpull 1
set read_active 1
set server_object "spool"

% Don't forget to set these up properly:

set hostname "wojci.dk"
set username "wojci"
set write_newsrc_flags 0

set realname "Michael Wojciechowski"
set replyto "wojci@wojci.dk"

set quote_string "|> "

set reject_long_lines 1
set followup_string "On %d, %r <%f> wrote:"
set reply_string "In %n, you wrote:"

set mime_charset "iso-8859-1"
set query_next_article 0
set sorting_method 9

% do not mark articles as read:
set auto_mark_article_as_read 0

</.slrnrc>

Jeg læste en introduktion og søgte på hvordan jeg slår bestemte
*features* til/fra. Det kan du også :)