Skærme
Fijala 3554
Problemer med frekvens og billedebredde
Fra : Jakob Nielsen

Dato : 24-02-02 12:48

Grafikkort: S3 Virge DX/GX med 4 mb ram
Skærm: 15 tommers ULTRA Monitors MPR II
Styresystem: Windows XP Pro DK

Mit problem e, at jeg gerne vil have en skærm-opdatering på 75 hz. Dette kan
jeg også godt vælge, men konsekvensen er, at skærmbilledet bliver for bredt,
således at jeg ikke, selvom jeg justerer på skærmen, kan se hele bredden.

Kan I hjælpe mig her?

mvh Jakob Nielsen

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 24-02-02 13:01

Hej!

Jakob Nielsen wrote:

> [...]
> således at jeg ikke, selvom jeg justerer på skærmen, kan se hele bredden.

Sæt opdateringsfrekvensen ned til 70Hz istedet. Det er ikke alle ældre monitorer
som kan li' de høje refreshrates. Jeg har en 14" KFC som godt vil opdatere med
70Hz, billedet er bare en del for smalt.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

dk.fritid.bil - One group to rule them all.

Fra : Jakob Nielsen

Dato : 24-02-02 14:33

Problemet er desværre det samme ved opdateringsfrekvensen på 70Hz.

Det vil kun på 45/60 Mz.

mvh Jakob

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 24-02-02 14:43

Hej!

Jakob Nielsen wrote:

> Problemet er desværre det samme ved opdateringsfrekvensen på 70Hz.
>
> Det vil kun på 45/60 Mz.

"Hz" please

Ok, så må du slå modellen op på Google.com og se hvad dens specs siger. Det kan
godt tænkes at den ikke kan klare højere refreshrates, omend det lyder mystisk.

Du skal bruge modelnummeret på monitoren (burde stå bagpå et sted).

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 24-02-02 15:09

"Kim Voss Schrader" <schrader@kampsax.dtu.dk> wrote in message

> [...]
mystisk.

> Du skal bruge modelnummeret på monitoren (burde stå bagpå et sted).

Til grafikkortet, er der ikke noget ordenligt software. Hvor du kan
indstille monitoren ind til det synlige område?