ifconfig... hvordan "gemmer" man ip-adress~
Fra : _ Anders Tjerke Hans~

Dato : 23-02-02 22:44

Hej!

Linux RH 7.2...

Jeg prøver at assigne mine netkort en "ny" ip-adresse med ifconfig:

ifconfig eth0 10.0.0.1

Det fungerer fint, men "info" om interfaces og ip-adresser bliver ikke gemt
i Linux!
Når jeg rebooter kommer de gamle "forkerte" ip-adresser igen!

Hvorfor gør de det ?
Hvad gør jeg galt ?
Hvordan "gemmer" jeg de nye ip-adresser ?

--
Hilsen
Anders Tjerke Hansen

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 23-02-02 23:03

"_ Anders Tjerke Hansen" <ath@sendingenspam.dk> wrote in message
> [...]
gemt
> i Linux!
> Når jeg rebooter kommer de gamle "forkerte" ip-adresser igen!

Jeg tror dit kodeord er : /etc/rc.conf

/Dennis

Fra : _ Anders Tjerke Hans~

Dato : 23-02-02 23:46

Hej!

Tak for alt hjælp!

Jeg har fået flere løsnings-forslag:

/etc/rc.conf
eller
/etc/sysconfig/network-scripts/ifcfg-eth0
???

--
Hilsen
Anders Tjerke Hansen

Fra : _ Anders Tjerke Hans~

Dato : 24-02-02 00:40

> /etc/rc.conf
rc.conf har jeg ikke!

> /etc/sysconfig/network-scripts/ifcfg-eth0
.... den har jeg!

--
Hilsen
Anders Tjerke Hansen

Fra : Henrik Olesen

Dato : 23-02-02 23:11

"_ Anders Tjerke Hansen" <ath@sendingenspam.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg prøver at assigne mine netkort en "ny" ip-adresse med ifconfig:
> ifconfig eth0 10.0.0.1
> Når jeg rebooter kommer de gamle "forkerte" ip-adresser igen!
> Hvordan "gemmer" jeg de nye ip-adresser ?

Indtast den "rigtige" ip i /etc/sysconfig/network-scripts/ifcfg-eth0

Henrik Olesen

Fra : Ole Michaelsen

Dato : 24-02-02 03:41

_ Anders Tjerke Hansen wrote:

> Jeg har fået flere løsnings-forslag:
>
> /etc/rc.conf
> eller
> /etc/sysconfig/network-scripts/ifcfg-eth0
> ???

Anders, kig i ovenstående to filer (hvis du har dem). Ret i den
fil, der ser mest rigtig ud.

/Ole

--
power-lusers (read: running latest and greatest from Freshmeat,
insecure at extreme, owner does everything logged in as root cause

Fra : _ Anders Tjerke Hans~

Dato : 24-02-02 00:40

Det halp!
Tak for hjælpen !