Visual age C++40 og Netscape help funktion
Fra : Knud

Dato : 25-01-01 23:36

Hej

Er der nogen der har prøvet det fine køb som Allan formidlede ?

I hjælpe funktionen kaldes min Netscape 2.02 istedet for min NS 4.61 dog
ikke mere end at hvis man fjerner ( renamer netscape.exe 2.02 ) starter
NS 4.61 ?

Fil type asso. er sat til NS 4.61 og starter også den.

Mvh.

Knud

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 26-01-01 11:50

Knud wrote:

> Hej
>
> Er der nogen der har prøvet det fine køb som Allan formidlede ?

Jo, og der er snart ikke mere hår tilbage på hovedet!

> I hjælpe funktionen kaldes min Netscape 2.02 istedet for min NS 4.61 dog
> ikke mere end at hvis man fjerner ( renamer netscape.exe 2.02 ) starter
> NS 4.61 ?

Ditto her. Det vil sige, hvis jeg allerede har en 4.61 liggende åbnet,
så bruges denne.

Men den er desværre ikke den eneste fejl, jeg oplever. Jeg får ved start
af hjælpefunktionen at vide, at jeg ikke kan bruge søgefunktionen på
grund af forkerte TCP/IP-indstillinger. Resten af hjælpefunktionen
virker fint, blot ikke søgningen. Nogen, der har forslag til, hvad det
er VisualAge vil have?

Og så kan jeg ikke få lov at lave en grafisk brugerflade via IDE. Jeg
kan ikke lave en Build på projekter med brugerflader. Prøver jeg f.eks.
eksemplet på side 114 i den medfølgende Getting Started, melder den om
manglende sourcefiler, selvom den selv skulle danne disse. Jeg har også
prøvet med nogle af de medfølgende samples, for eksempel vbremote. Her
får jeg at vide, at filerne VBRemote.cpp, VBRemote.hpp, VBRemtMn.cpp og
VBRemtMn.hpp ikke kan findes.

Jeg kan heller ikke starte Visual Builder fra IDE, men det skyldes måske
den manglende build? Jeg får besked om at Visual Builder startes, men
den kommer ikke frem. Jeg kan ikke se den i vindueslisten, men hvis jeg
går ind i WatchCat, kan jeg se at programmet kører.

Jeg har prøvet at geninstallere for at se om det gjorde nogen forskel,
og jeg har sågar prøvet at installere NT-versionen under Windows 2000,
men her lukkes programmet ned efter visning af splashvinduet.

Er det mig, der er dum?

Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 26-01-01 14:05

Kim Ludvigsen wrote:

> Ditto her. Det vil sige, hvis jeg allerede har en 4.61 liggende åbnet,
> så bruges denne.

Lyder som om Netscape kører "-remote" for at give en kommando hvis den
findes. Formentlig et søgestiproblem.

> [...]
> grund af forkerte TCP/IP-indstillinger. Resten af hjælpefunktionen
> virker fint, blot ikke søgningen. Nogen, der har forslag til, hvad det

Søgemaskinen lægger sig på en port på maskinen, og det fungerer ikke
hvis browseren går via en proxy. Har du "localhost" konfigurerert på
din maskine?

> Er det mig, der er dum?

Næh, men stand alone installation af OS/2 har et stykke vej igen inden
det tilsvarer den netinstallation som der formentlig forventes af dette
software.

--
Thorbjørn Ravn Andersen "...sound of...Tubular Bells!"
http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Knud

Dato : 27-01-01 16:05

Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> Lyder som om Netscape kører "-remote" for at give en kommando hvis den
> findes. Formentlig et søgestiproblem.

Hos mig ligger NS 4.61 først i alle sammenhænge:
PATH
I OS2user.INI ved associtioner.
Skriver netscape et tilfældigt sted ( sti ) starter NS 4.61. clicker man
på en *.HTM eller *.HTML filer starter NS 4.61.
Så jeg ved ikke rigtig hvorfor VACCP har forkærlighed for NS 2.02.

> Søgemaskinen lægger sig på en port på maskinen, og det fungerer ikke
> hvis browseren går via en proxy. Har du "localhost" konfigurerert på
> din maskine?

Jeg tror fatisk at hvis man læser i doc. står det beskrevet hvordan en
localhost skal sættes op.
Princippet kender jeg fra det tyske C'T som udgiver deres blad på CD'ROM
med "WEB" server som kan vise og søge indholdet en lidt smart måde at
undgå at skulle programmere til alle brugerflader.

Mvh.

Knud

Fra : Erik Steen Jakobsen

Dato : 04-02-01 20:57

On Sun, 25 Jan 3901 23:35:48, Knud <knud-ch@post1.tele.dk> wrote:

> [...]
> NS 4.61 ?
>
> Fil type asso. er sat til NS 4.61 og starter også den.

Hu Knud ... hvor er du heldig .
Efter installation af 4.0 sku jeg da lige prøve at starte ide'et :-/
Jo ... frame, menu kommer ... dernæst
beep og total blok af os2.
Så jo det er godt at den virker under nt... ellers havde jeg en
vac++ til salg -.... billigt.

pc er an k2-450, 256 mb ram, matrox g200 og så lige den kriminelle
(=?) en ibm 30g harddisk..
Efter installation af den er det sket med at installere os2 ... andet
end i små bidder.
Jeg er sku godt træt af ibm og os2 lige nu.

<WAML> @
erik |-
Århus |\

Fra : Peter Jespersen

Dato : 04-02-01 23:16

On Sun, 4 Feb 2001 19:57:23 +0000 (UTC), Erik Steen Jakobsen
wrote:

<snip>

> [...]
> Jo ... frame, menu kommer ... dernæst
> beep og total blok af os2.
> Så jo det er godt at den virker under nt... ellers havde jeg en

Hmmmm....hvad med det gode gamle trick med at manipulere
path....
Flyt alle referencer til VACPP fra den forreste ende og ned i
den bagerste ende!
Det at VACPP stier ligger forreset i path kunne godt få både
OS/2 og VACPP til at opføre sig underligt med 3.0...freeze af
GUI ved opstart af VACPP kunne være et af symptomerne

> [...]
>end i små bidder.
>Jeg er sku godt træt af ibm og os2 lige nu.

30Gb burde ellers ikke være noget problem med Danis506
EIDE-driverne...

Live long and prosper...
Peter Jespersen, Team OS/2 Denmark
flywheel@worldonline.dk
http://www.worldonline.dk/~flywheel/
.... Excellence is a state of mind

Fra : Erik Steen Jakobsen

Dato : 06-02-01 20:53

On Sun, 4 Feb 3901 22:16:20, "Peter Jespersen"
<flywheel@worldonline.dk> wrote:

> [...]
> OS/2 og VACPP til at opføre sig underligt med 3.0...freeze af
> GUI ved opstart af VACPP kunne være et af symptomerne

Tja det betød noget :-/ nemlig at den nu kun lukkede ned med et
beep. Den forsøgte end ikke at tegne framen på skærmen
Altså - uninstall.
Resultat .... pmmerge fejl ved uninstall
efter genstart ---- nul os2 cmd-promt (window)

Hm den kender jeg vist ... altså over i vga -mode og geninstallering
af video-driverene
(af to omgange ... da skiftet ikke gennemførte en reboot og udløste en
trap-e (doscall1) )

Så vi halter af sted .... heldigvis har det betydet at pronews igen er
begyndt at opføre sig næsten ordentligt.

<WAML> @
erik |-
Århus |\

Fra : Erik Steen Jakobsen

Dato : 10-02-01 17:48

On Sun, 4 Feb 2001 22:16:20, "Peter Jespersen"
> [...]

> GUI ved opstart af VACPP kunne være et af symptomerne

> 30Gb burde ellers ikke være noget problem med Danis506

Intet af dette hjælper ..
Problemet er at vac++ konflikter med mit matrox g200 kort!
Yderliger har det nu udviklet sig til en markant ødelæggelse af min
news reader (pronews)
Den kan max holde connect i 4 min. så går den død ( nomalt før!)

Jeg skifter sku til nt nu... det her gider jeg ikke mere
--
<WAML> @
erik |-

Fra : Knud

Dato : 05-02-01 21:23

Hej

Beklager men her ser alt ud til at virke, kan compilere og teste flere
af samples.
Jeg har fundet årsagen til at NS 2.02 altid startes hvis den kan findes:

Der er ini variabel som hedder netscape, i den står der en path til de
netscape versioner man har installeret og de bliver åbenbart sorteret i
det selvom man bytter om på 2.02 og 4.61 ( så 4.61 står først ) er de
lidt senere tilbage igen, sletter man den ene af dem kommer den igen når
den pågældende NS har været startet.
Den eneste måde at styre det på er åbenbart rename/ fjerne NS 2.0.

Mvh.

Knud