søger hjælp til wine
Fra : Asmus U2

Dato : 23-02-02 16:11

Hej, jeg har prøvet at få et windows program til at virke under linux

jeg har brugt codeweavers wine preview 5

der står i fejlmeddelelsen at den skal bruge xmessage, og at de fleste
distributioner har den. Jeg bruger Linux Mandrake 8.1 og der har jeg
ikke kunnet finde den på min harddisk og hvad jeg kan se på
http://rpmfind.net/ skulle det følge med XFree86 eller X11.

jeg har installere xfree86 4.**

skal jeg så også installere den del der hedder X11?

den kommer med denne fejlmeddelelse.

Vil det være muligt at få programmet til at kunne køre, eller er det
bedre at vente en opdatering mere?

[steen@localhost chessbo]$ wine chessbo.exe

Warning:
The Wine launcher is unable to find xmessage.

This launcher script relies heavily on finding this tool,
and without it, it will behave poorly.

Most Linux distributions have one or the other of these
tools.

We strongly recommend that you use your distribution's
software methods to locate xmessage.
Invoking /opt/wine/bin/wine.bin chessbo.exe ...
/usr//bin/wine: -timeout: command not found
fixme:win32:PE_CreateModule Security directory ignored
fixme:ole:MSFT_DoTypeInfo Assign constructor/destructor memid
fixme:ole:MSFT_DoTypeInfo Assign constructor/destructor memid
fixme:ole:MSFT_DoTypeInfo Assign constructor/destructor memid
fixme:ole:CoCreateInstance no classfactory created for
{0002e005-0000-0000-c000-
000000000046}, hres is 0x80040154
[...]
wine: Unhandled exception, starting debugger...
err:seh:start_debugger Couldn't start debugger ("debugger/winedbg
134644072 84")
(2)
Read the Wine Developers Guide on how to set up winedbg or another
debugger
Wine failed with return code 5
/usr//bin/wine: -title: command not found
[steen@localhost chessbo]$

Håber der er nogen der kan hjælpe

Asmus

--